Loppis Entusiasten

sista lördagsloppiset för säsongen

 
Tillökning bland mina Ryska Lomonosov djur.
20:- för den här fina Grand Daniosen tyckte jag var ett superfynd!
 
 
En grön glasburk för en tia.
 
 
Smycken brukar jag egentligen inte titta på, använder så sällan,
men det här armbandet i brons och glasbitar (tror jag) var fint, 10:-
 
 
Den här signerade "Stella Polaris" Vicke Lindstrand, Orrefors vasen för 30:-
har stått på loppiset i ett par månader.
Den var ganska ful inuti, så det var en chansning,
men det mesta gick bort lätt, jag ska skrubba lite till.
Syrran har tidigare fått en likadan av mig tidigare, en lite mindre, så hon kanske vill ha denna också.
 
 
20:- för den snidade örnen var också jättebilligt.
Jag har en liknande sedan tidigare som jag köpt på Tradera,
men den här hade etiketten kvar, det var kul,
även om jag inte förstod texten...
 
 
Där det står 11/64 möjligtvis kanske är årtalet?
 
 
Den var lite mindre än min förra, men det var faktiskt snyggare när inte fågeln var lackad.
 
Här blåser det halvstorm idag, men solen skiner :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • sophie säger:

    Tycker det är konstigt loppisar stänger för sommaren är de inte mer besök under sommaren? Fina grejor tycker hunden var riktigt vacker! Trevlig helg önskas från England

    Svar: Visst är det synd att de stänger, vår ort har ju en hel del campingturister så det skulle säkert vara välbesökt, men det loppiset bygger helt på ideellt arbete så jag tror att de helt enkelt har svårt att få ihop folk som vill jobba på sommaren, många reser bort o.s.v Trevlig helg till dig med Sophie!
    Loppis Entusiasten

    2014-06-14 | 15:05:51
  • Hemmafrun säger:

    Blir så sugen att sticka på loppis när jag ser alla dina fina fynd! :D

    2014-06-19 | 20:49:40
    Bloggadress: http://hemgrontskont.blogspot.com

Kommentera inlägget här: