Loppis Entusiasten

suradagarna

Nu i helgen är det "Suradagarna", i Surahammar alltså :)
Vi var där en sväng.
Ett par småloppisar var öppna och det var några loppisstånd i parken.
Inte hittade jag mycket, men lite blev det i alla fall.
 
 
En helt ny kofta till dottern 15:-
 
 
En till kofta till dottern (oanvänd?) 10:-
 
 
En ljusrosa kofta till mig 10:-
 
 
6 stycken lite skamfilade assietter av HjördisOldfors, Upsala-Ekeby 10:- styck
De verkade vara använda till blomfat, slitna i mitten.
 
Jag putsade med citron och Autosol,
de blev lite bättre men inte bra...
 
 
...sedan smorde jag in dem med olja som man har till skärbrädor,
det fick dra en stund, sedan putsade jag av dem, de blev mycket bättre faktiskt :)
 
 
De här små Duralex-skålarna har jag svårt att motstå när jag hittar dem,
jag har ju flera olika storlekar,
 
 
...så nu har jag 7 stycken små :)
 
Imorgon åker vi till Sura igen för då är den stora marknaden i parken,
det kan man ju inte missa! Håll tummarna att det inte regnar!
 
Ha en fortsatt trevlig helg!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Astrid säger:

    Ibland önskar jag att det fanns mer tid till loppisbesök. Speciellt när jag ser dina Barbies.
    I sommar åker vi till San Francisco och då kanske det finns någon docka till salu. Drömmen är att springa på en loppis där. Men sån tur har man väl inte.
    Jag lägger upp dig i min blogglista så jag inte missar när du lägger ut foton på alla dina Barbies!
    Trevlig helg!

    Svar: Ha en trevlig resa till San Francisco! hoppas att något loppis dyker upp, det låter spännande!
    Loppis Entusiasten

    2014-06-29 | 07:41:39
    Bloggadress: http://astridshandarbeten.blogspot.se/
  • Rose-Marie säger:

    Vilka fina koftor!
    Sådana kan man aldrig få för många av och dessa verkar ju nya också.

    Svar: ja, jag gillar koftor, lätta att kasta på och av :)
    Loppis Entusiasten

    2014-06-30 | 16:13:08
  • Longevity - en blogg om hälsa säger:

    Låter trevligt med marknad! Fina koftor, fina fynd!

    2014-07-02 | 21:32:02
    Bloggadress: http://madelein.se/

Kommentera inlägget här: