Loppis Entusiasten

2 loppisar idag

Först var jag på loppis i Elsbodahuset.
 
 
En lite större barnfigurin från Japanska Seto Craft.
Det var ett tag sedan jag hittade någon sådan nu :) 20:- var billigt
 
 
Sedan 2 ljusstakar i mässing och glas och en pärlanlykta i grått.
45:- för allt av samma säljare var också billigt :)
 
Efter det bar det iväg till En Hjälpande Hand.
 
Min ryggsäck hade gått sönder och den här verkade bra.
Vid kassan sade de att det här var ju den som skulle kastas för den luktar inte bra!
Jovisst, jag kände att den luktad instängt. Den var oanvänd men hade väl förvarats fel.
Hur som helst går det säkert att tvätta bort, det var ju ren polyester.
Jag fick den gratis :)
 
 
De 3 plåtburkarna var väl inget jag behövde direkt,
men för en femma styck fick de följa med hem.
 
 
Sist men inte minst blev det en lampskärm för en tia.
 
Jag var så sugen att klä om en lampskärm häromdagen,
men jag hade bara sådana som bara har en ring upptill och en ring nertill,
då måste man skaffa lampskärmsplast för att kunna klä om dem,
inget som finns här på orten (och dyrt är det också) så "anfallet" gick över.
 
Den här hade pinnar inuti så då ska det funka :)
"Skelettet" var inte snyggt, men det ska väl inte vara så svårt att måla om.
 
 
Imorgon är det storloppis i ABB-ARENA i VÄSTERÅS mellan 10.00-15.00,
ca 300 bord. Det vore väl konstigt om man inte hittar något kul där!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Anta säger:

    Söt figurin och snygga ljusstakar. Känner igen "polkagris-burken" - en likadan pryder en hylla i mitt kök. :)
    Trevlig fortsättning på helgen! Och lycka till med fyndjakten i morgon!

    Svar: Tack Anta!
    Loppis Entusiasten

    2014-03-22 | 16:43:49
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.com
  • Gerd säger:

    Figurinen är så söt och burkarna är nånting som jag jättegärna skulle ha =)

    Svar: Du får gärna burkarna om du vill ha dem, skicka ett mail till mig!
    Loppis Entusiasten

    2014-03-22 | 18:09:27
    Bloggadress: http://50arforsent.blogspot.fi/

Kommentera inlägget här: