Loppis Entusiasten

3 rosor

3 ros-broderier som jag hittat på lite olika ställen
 
 
När yllebroderier är inramade bakom glas kan man tycka att de ser jättelortiga ut.
Det är det feta i ullen som hamnar på glaset efter en tid,
så egentligen ska inte yllestramalj-broderier ramas in bakom glas,
men det är klart, det är ju fint när det är nytt :)
 
 
Det var lite trixigare att sy ihop 3 stycken, det skilde lite på längden.
Jag tråcklade först och sydde på maskin sedan.
Ungefär 40 x 50 cm blev denna.
 
Men sedan kunde man ju inte låta ramarna som blev över förfaras heller,
 
 
(suddigt värre blev detta)
 
Det blev en Barbie-tavla,
och någon sådan lång bild som till den andra ramen hade jag inte,
så jag stoppade bara i en spillbit tyg, bara för att det skulle se lite trevligare ut.
Kanske någon behöver en lång ram någon gång :)
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Anta säger:

    Så fiffigt att göra en kudde av de tre rosorna. Mycket snyggt!

    Svar: Jag hade jag sett hur de fogat samman olika broderier likt lapptäcken på nätet, så jag ska inte ta åt mig äran om iden, men det är rätt bra när man kan använda även små broderier också:)
    Loppis Entusiasten

    2014-03-02 | 23:59:37
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.com
  • Manni säger:

    Men vilken superfin! Ska genast hålla utkik efter liknande tavlor och göra en sån. Hälsningar från
    Manni

    Svar: Den här typen av tavlor är rätt vanliga, så du hittar säkert några :)
    Loppis Entusiasten

    2014-03-03 | 07:45:58
  • Gunnel säger:

    Men vad läcker kudden blev. Du är verkligen en kreativ kvinna.

    Svar: Tack Gunnel :)
    Loppis Entusiasten

    2014-03-03 | 12:46:10
    Bloggadress: http://www.sockersalt.blogspot.com

Kommentera inlägget här: