Loppis Entusiasten

damtrolltävling!

Nu var det längesedan jag gav bort något här på bloggen, så det är dags :)
 
De 3 små Damtrollen jag virkade klänningar åt är dubletter,
så dessa kanske någon vill ha?
Det är hållbara och  tål att lekas med trots att de är från 70-talet :)
 
 
Jag tänkte ta en liten gissningstävling den här gången.
 
Nu är min fråga:
Hur många dockor har jag framme hemma?
 
Enda stället det finns dockor är i dotterns rum.
 
Nu räknar jag inga som finns nere i dockloppiset,
inga Barbie eller andra dockor som ligger i lådor och skräpar,
(som ska göras iordning eller så)
utan bara de som finns framme hemma.
 
Den som först gissar rätt får trollen,
har ingen rätt så lottar jag ut dem på fredag.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Birgitta säger:

    Jag behöver inga troll, men måste säga att de är såååå söta!
    Den där stora du visade tidigare fick mig att bara vilja ta den i min famn! Som med så mycket annat är det som att de har en egen liten själ och de här trollen sprider verkligen glädje :)

    2014-03-05 | 12:50:25
  • Rose-Marie säger:

    Jag tror nog att det "bara" finns 18 dockor framme hos dig.

    2014-03-05 | 17:52:20
  • Sivan säger:

    Alltid lika kul att se vilka fantastiska förändringar du lyckas göra med troll, dockor och prylar :-) jag tror du har 27 stycken dockor framme.

    2014-03-05 | 21:35:15
  • Cathrine säger:

    Oj hur många dockor ,, 67 dockor för du tycker att det bir för mycket med 68 ;)

    2014-03-06 | 01:27:42
  • lopplisa säger:

    Hm... 9 stycken gissar jag på. Det är mitt all time lyckotal!

    2014-03-06 | 16:02:16
    Bloggadress: http://lopplisa.wordpress.com
  • Mormorn säger:

    Jag tror faktiskt, att du bara har tre dockor framme i dotterns rum pga hennes funktionshinder.
    Underbar blogg för en dockgalen mormor f ö.

    Svar: Tack för att du gillar bloggen mormorn :)
    Loppis Entusiasten

    2014-03-07 | 07:25:46
  • Maggan säger:

    0 dockor, därför att du har dina samlingar på annat håll, det skulle bli dockor överallt och då är det inte lika roligt.

    2014-03-07 | 15:40:08
  • Ulla Lidhagen säger:

    Hej! Tror att du har en enda fin docka framme och att du växlar med jämna mellanrum.
    Hälsningar från Ulla på semester i SAN Francisco just nu.

    2014-03-08 | 03:44:58
    Bloggadress: http://ulligtgulligt.blogspot.se
  • Miriam säger:

    Jag tror du har 14 dockor i din dotters rum. Har du lottat ut de underbara trollen än? Annars är jag mer än intresserad! :)

    Svar: Tyvärr är tävlingen redan avslutad. Det var 19 dockor i rummet så du var ganska nära i alla fall :) Man vet aldrig, ifall jag får tag i fler dubletter i min trollsamling så kanske det blir fler utlottningar.
    Loppis Entusiasten

    2014-08-15 | 20:12:41

Kommentera inlägget här: