Loppis Entusiasten

dagens loppisshopping

 
Färgen hade flagat, den var fläckig och den övre kroken saknades,
men något kul kanske man kan hitta på med den här smyckeshängaren för 5:-
 
 
Egentligen behöver jag inte alls någon termometer...20:-
 
 
Hm...jag vet inte riktigt hur jag ska försvara att jag släpade hem ett gammalt strykjärn.
 
Kanske var att det för att det är likadant som mina föräldrar fick när de gifte sig -64,
och det fungerar fortafarande.
Eller var det kanske för att det har börjat skramla oroväckande i mitt strykjärn,
efter att det ramlat ur min överfulla städskrubb ett antal gånger,
jag vet inte men hem kom detta i alla fall.
Vem behöver strykjärn med ånga? inte jag :) 20:-
 
 
Den här muggen ska sambon ta till jobbet.
"JUST PLAIN EVIL WITHOUT MY COFFE"  5:-
 
 
STAFFORDSHIRE mugg 3:-
 
 
 
Näbben hade gått av, likaså ett ben, men jag hade ändå svårt att lämna den kvar på loppis.
Kanske man skulle kunna laga på något vis?...ska fundera lite,
jag tycker de är så fina de här horn-tranorna. 10:-
 
 
Ja, det blev mest lite onödiga inköp och prylar med defekter idag,
men jag måste alltid ha lite trasiga grejer hemma,
om andan faller på att reparera något :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Vallmo säger:

    Du som är så händig kan säkert piffa till det som behövs!Tänk om smyckeshängaren skulle förses med fluffiga spetsar t ex. Och strykjärnet är vackert och de är lätta jämfört med ångstrykjärnen. Allt annat kommer säkert också till användning, med din fantasi! Ha en bra söndag! Kram!

    2014-06-01 | 08:21:01
  • Longevity - en blogg om hälsa säger:

    Ett sådant strykjärn har jag med och det fungerar hur bra som helst!

    Svar: Mammas fungerar också finfint! (pappa har bytt ut sladden bara :) )
    Loppis Entusiasten

    2014-06-03 | 20:14:56
    Bloggadress: http://madelein.se/

Kommentera inlägget här: