Loppis Entusiasten

helgens loppisshopping

Jag har varit på lite olika loppisar i helgen,
så det blev lite handlat.
 
 
Jag har några figurer som saknar adventskrubban,
så denna för 10:- fick följa med hem.
Jag ska göra om den för den gamla mossan skräpar alldeles förskräckligt.
 

10:- kostade också den lilla grå Reijmyrevasen.
 
 
Den finska vasen från Meri Lasi tänkte jag ha tillsammans med mina "Sunflower" ljuslyktor,
jag tror att de ska passa rätt bra ihop, 40:-
 

Ännu en vas i en fin grön färg, 30:-
Jag vet inte vilket glasbruk som gjort denna.
 

De 4 assietterna i "Blå Blom" ska svärmor få,
de fick jag betala 30:- styck för, men det är de värda :)
 
 
Den här glasen i Iittala har vi så det var bra att hitta för 10:- styck :)
 
 
Till sist blev det några billiga dockor som behöver lite omvårdnad och en ny chans tycker jag,
det var ett tag sedan jag hittade några. Priserna syns rätt tydligt :)
Tillägg: Jag glömde skriva att den främre dockan är en "Bella"-docka (trots att det är en pojke)
och de 2 bakre är av det mycket fina märket BILTEMA :D
 
Hoppas att alla har haft en trevlig helg och fars dag.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Longevity - en blogg om hälsa säger:

    Helt OK helg. Har varit på Gekås i Ullared lite spontant idag. Var på loppis i veckan men hittade tyvärr ingenting denna gången.

    Svar: Det var nog över 10 år sedan jag var på Gekås, synd att det är lite långt hemifrån
    Loppis Entusiasten

    2014-11-09 | 21:25:19
    Bloggadress: http://madelein.se/
  • Ulla Lidhagen säger:

    Hej! Undrar om den gröna vasen kan vara Åseda kanske?/lla

    Svar: Jag har en liknande brun som eventuellt är Åseda (eller SEA) så jag trodde först att det kunde vara det, men denna har planslipad botten så det stämmer inte med Åseda. Den här moellen är lite svår för det verkar som om många glasbruk har gjort liknande.
    Loppis Entusiasten

    2014-11-10 | 12:36:19
    Bloggadress: http://ulligtgulligt.blogspot.se
  • Marlene säger:

    Jag vet inte riktigt om huvudet och kroppen på dockan för 10kr hör ihop? Gör det?

    Svar: Jo, det hör ihop, men det finns även "Bella"dockor men mjuk kropp ifall du kanske har sett någon sådan? :) De har gjorts liknande från 60-talet till 80-talet
    Loppis Entusiasten

    2014-11-10 | 22:31:30
    Bloggadress: http://marlenezufic.blogspot.com
  • Birgitta säger:

    Kul när man loppar många små godbitar!
    Jag hittade så fina figurer till en julkrubba på rea på Weibulls för 25 år sedan. Maken tillverkade sen en julkrubba av gammalt virke till dem och jag limmade fast grönmossa på taket som jag duschade på när jag tog fram den för att det inte skulle skräpa så mycket. Mossan har jag bytt ut flera gånger och det är fint med mossa, men säkert finns det andra material som är mer praktiska :)

    Svar: Det måste ju vara jättebra om man kan byta ut mossan! På de här som jag har köpt så är mossan limmad, sedan när det kanske har suttit där i 30-40 år så blir det inget vidare. Den som jag brukar använda är lite större och helt i trä, den gillar jag :)
    Loppis Entusiasten

    2014-11-11 | 14:06:00
    Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.se

Kommentera inlägget här: