Loppis Entusiasten

Marylin Monroe

Genom en dockgrupp på fb köpte jag denna Marylin Monroe som kom med posten igår.
Hon hade inga kläder och var lite stökig i håret, kul att fixa alltså :)
Det är ingen Barbie, hon är nog ca en decimeter större.
 
 
Det bara kliade i fingrarna att göra i ordning henne,
så det satte jag igång med direkt :)
 
 
Stå-ställningen passade inget vidare, skulle behövas en annan.
Det var väldigt roligt att sy till den här dockan,
så hon kommer nog att få mer kläder,
men den här klänningen blir bra nu till Jul :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • marlenezufic säger:

    Men va?!!! Herre Gud vilken förvandling! Håret blev helt perfekt.

    Svar: Tack :) Jag blev nöjd med håret faktiskt, hoppas att lockarna håller i sig bara, jag har inte grejat med de här lite större samlardockorna tidigare, så jag vet inte riktigt hur håret blir när det får gå ett tag. I värsta fall får man göra om det med lite stylingprodukter i :)
    Loppis Entusiasten

    2014-11-06 | 06:55:13
    Bloggadress: http://marlenezufic.blogspot.com
  • Rose-Marie säger:

    Så fin hon blev, Marilyn!

    Svar: Tack :)
    Loppis Entusiasten

    2014-11-06 | 09:17:46
  • Birgitta säger:

    Men vilken förvandling!...klänningen är så fin!
    Hur gör du för att få till så fina lockar i håret?

    Svar: Jag har bara rullat håret med permanentspolar (som är lätta att få att sitta kvar i håret) men bara med vatten förstås :)
    Loppis Entusiasten

    2014-11-06 | 12:20:12
    Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.se
  • Longevity - en blogg om hälsa säger:

    Åh vad fint!!
    Jag läser ganska exakt samma typ av bloggar som du beskrev! Av ungefär samma anledningar!

    Svar: Kul! Ibland tror man att det bara är man själv som inte gillar modebloggar :)
    Loppis Entusiasten

    2014-11-06 | 19:07:19
    Bloggadress: http://madelein.se/
  • Khina säger:

    Som vanligt.... ett enastående resultat!

    Svar: Tack, Khina :)
    Loppis Entusiasten

    2014-11-07 | 20:22:16
    Bloggadress: http://gamlakonsum.blogspot.com

Kommentera inlägget här: