Loppis Entusiasten

tonner docka

...min allra första.
Det är rena samlardockor, ingen leksak.
Det är rackarns dyra dockor så jag har aldrig köpt någon tidigare,
men nu jag fick hjälp av en tjej i fb-gruppen Barbiecollector att köpa en.
En begagnad från Ebay utan kläder. Det kan ju vara roligt att ha någon i alla fall :)
Hon är ungefär lika stor som Marylin Monroe-dockan som jag köpte tidigare.
(men Marylin är i ett annat märke som inte är ledad på det här sättet).
Ca 40 cm höga är de.
 
 
 
Så nu i veckan sydde jag lite kläder åt henne.
 
 
De är ju ganska roliga när man kan ställa dem lite hur som helst :)
Men nu vill jag ju ha en till, hm...
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Longevity - en blogg om hälsa säger:

    Vad grym du är på att sy, den blev jättefin!

    Svar: Tack :)
    Loppis Entusiasten

    2014-12-01 | 10:42:50
    Bloggadress: http://madelein.se/
  • Birgitta säger:

    Tuff brud i lyxförpackning! Jättefin!

    Svar: Tack :) Jo, visst är det en tuffing :)
    Loppis Entusiasten

    2014-12-02 | 15:02:10
    Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.se

Kommentera inlägget här: