Loppis Entusiasten

dagens loppisshopping

 
Jag lyckades få ett riktigt grynigt foto här ser jag,
men det är i alla fall 2 väggmasker gjorda i skinn.
De var ordentigt lortiga och en upphängningsgrej saknades,
men det var lättfixat :)
Jag gissar att det är något som sålts på marknader. 10:- styck
 
 
En klocka med en liten ballerina som dansar om man drar upp en fjäder.
Det fanns några små skavanker, men klockan, som man drar upp, funkar finfint!
En sådan här 50-talspryl som man bara inte kan motstå för 25:-
Jag visste inte riktigt var jag skulle klämma in den hemma, men...
 
 
...den passade riktigt fint på handduksshyllan i köket :)
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Birgitta säger:

    Såna där skinnarbeten vet jag var populära när jag hade min hantverksperiod och företaget "Önsketing" i början på 90-talet. Kul att se dem igen!....och klockan är ju riktig nostalgi.....men det finaste i ditt blogginlägg är porslinsburken på din köksvägg :)
    Regnigt och grått idag, men jag önskar dig ändå en fin tisdag!

    Svar: Visst är mjölburken fin, krackeleringarna gör den lite speciell :) Stämplarna användes 1874-1909, så den har några år på nacken. Ha en fin tisdag du också!
    Loppis Entusiasten

    2014-10-21 | 14:09:18
    Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.se
  • Rose-Marie säger:

    Grattis till ditna fynd!
    Har en sådan klocka också, men jag trodde den var äldre.
    Det är ju Junghans också, ett bra tyskt märke.

    Svar: Ja, jag vet inte hur gammal klockan är, den kanske är äldre än 50-tal, det var bara en gissning :)
    Loppis Entusiasten

    2014-10-23 | 10:19:25

Kommentera inlägget här: