Loppis Entusiasten

förkläde i vaxduk

Igår sydde jag ett enkelt disk-förkläde i vaxduk.
Det blev lite för brett, men biten jag köpte räckte till ett till,
så det sydde jag idag :)
 
 
 
Nu har jag alltså ett extra förkläde i typ storlek L som jag gärna ger bort.
Om någon känner att de skulle ha nytta av det så är det bara att hojta till i en kommentar :)
 
Jag skulle också vilja sy ett gammaldags förkläde i tyg.
Ett sådant där som de rara mammorna med mjuka händer hade i YES-reklamen,
måste ha varit på 60-talet,
med fickor och volanger som går som en båge upp på ryggen,
och som man knäpper med ett par knappar i ryggen.
Jag vet inte riktigt vad de kallas, men ni vet nog vad jag menar :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Birgitta säger:

    Så fina!!! Synd att jag inte är någon L!
    Funderar på vart sjutton jag jobbade när vi bar såna där gammaldags förkläden med volanghängslen. Kommer inte ihåg, men jag kommer ihåg förklädet i härligt kraftigt röd/rosa randigt bomullstyg :-)

    2014-10-29 | 15:39:30
    Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.se
  • Malin säger:

    Precis vad jag är på jakt efter....!

    Svar: Vill du ha förklädet Malin? :)
    Loppis Entusiasten

    2014-11-07 | 21:46:10

Kommentera inlägget här: