Loppis Entusiasten

lite loppat idag

När jag förra gången besökte loppiset Fågel blå här i Hallstahammar,
pratade de om att de skulle ta dit en säck med gamla tyger,
så jag stack dit en sväng idag.
De hade ännu inte tagit dit tygerna men jag hittade lite annat.
 
 
2 stycken helt nya och oanvända lampskärmar från 70-talet.
Tyget var lite flouriserande (?) som skiftade mellan cerise och turkos,
skarpare färg än fotot säger, läckra tyckte jag. 40:- styck
 
 
Jag var lite osäker om det här var en sparbössa/nåldyna från Laurids Lönborg,
men jag fick hjälp av "Tant Emma" som samlar på dem :)
 
Jodå, denna var "Pride Creation" eller "Fitz and Loyd".
dessa tillverkades i Japan men salufördes av Laurids Lönborg i Danmark på 60-talet.
Det är rätt många som samlar på de här figurerna.
Det ska inte jag göra, jag ska ha den som nåldyna bara :) 60:-
 
 
Det verkar som om de har haft 4 nålar på samma ställe i 50 år,
tyget ska vara riktigt orange, men är nu aprikost :)
 
Ha en trevlig Allhelgonahelg!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Longevity - en blogg om hälsa säger:

    Vad söt nåldynan var!

    Svar: Ja, väldigt annorlunda :)
    Loppis Entusiasten

    2014-11-01 | 12:26:41
    Bloggadress: http://madelein.se/

Kommentera inlägget här: