Loppis Entusiasten

Lite fult, lite kitch och annat loppat idag

 
Det gräsligaste fyndet först.
"gosedjur" 10:- sade damen i kassan. Ska man skrämma ihjäl barnen då eller...?
Jag tänkte bara att jag skulle kunna ha användning för skinnet...
 
 
...till sadeln på min moppe. Skojade bara.
Men jag ska väl kolla upp först så jag inte förstör något exlusivt,
åtråvärt och extremt dyrbart Finskt hantverk :)
TOUHU HIOTE MADE IN FINLAND, vad det nu kan betyda?
Om man tittar hur skinnet är färgat, gissar jag att det är 60-70-tal.
Tillägg: Det heter tydligen TOUHU TOUTE, hittade något till på google :)
 
 
2 påslakan med en massa moln i bruna och beiga färger.
Superkvalitet som känns 70-tal, men jag vet inte alls hur gamla de är. 25:- styck
 
Tillägg:
Det är Sven Fristedt som gjort designen till påslakanen, det heter "moln" eller "cloud",
det såldes -78-79 på IKEA :)
 
 
En My little pony som behöver lite rengöring, 5:-
 
 
Flamencodamen kostade 20:-
Det blir min 4:e.
Ok, jag erkänner att jag burit ner dem till loppiset, inte har jag plats för dem!
Ändå har jag en fundering om att det skulle passa fint att ha dem i syrummet på en hylla,
det är ju ändå rätt mycket mormor-nostalgi med dessa, bara det att jag inte har något syrum :)
Men jag undrar var damerna gör av sina kavaljerer? Inte en enda kille har jag!
 
 
 
Idag har vi tillbringat 1 timme med bilen på en cykelbana i Västerås. PUNKTERING!
Reservhjul hade vi, men ingen luft i däcket, suck, där stod vi, familjen + farmor.
Vi behövde hjälp att få skjuts till en mack för att pumpa däcket.
32 000 bilar åkte förbi, men till slut stannade en trevlig kille och hjälpte oss :)
Allt frid och fröjd så farmor fick handla det hon skulle :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


 
 

Kommentarer

  • Ann-Charlotte säger:

    Snälla döda inte trollet! Jag älskar det, helt underbart.

    Svar: :D Jag ska försöka ta reda på lite om det, hittade inget på google, men jag har släktingar i Finland, tänkte jag skulle höra lite med dem om de vet något. Man blir ju lite nyfiken också, det tar ju alltid emot att ta sönder något, även om det var tanken från början :)
    Loppis Entusiasten

    2014-09-27 | 23:42:37
    Bloggadress: http://teakochorkideer.blogspot.se
  • Lena säger:

    Men, du skulle ha ringt mig ju! Jag hade kommit och hjälpt er som ett skott!

    Svar: Ja, det skulle vi ha gjort. Man tänkte att någon stannar nog och frågar snart...men det dröjde länge!
    Loppis Entusiasten

    2014-09-28 | 00:10:54
  • Elaa säger:

    Tror den gräsligt underbara varelsen kommer från ateljé Fauni! Påminner mycket om den stilen. Jag har själv en fauni-figur i gömmorna här hemma :) Kan vara rätt dyr om man hittar rätt köpare - snälla döda inte den :D

    Svar: Nej, det blir nog inte att jag förstör den :) ja, det påminner lite om Fauni-trollen, jag ska försöka hitta lite info om den, hittade inte mycket när jag googlade, mer än något foto
    Loppis Entusiasten

    2014-09-28 | 13:49:41
  • Longevity - en blogg om hälsa säger:

    Osis med punkan, trollet är läskigt :P

    2014-09-28 | 19:38:51
    Bloggadress: http://madelein.se/
  • engelsson säger:

    Underbart troll, det finska.. Hade en sån som barn.. På tal om de spanska damerna..jag hittade faktiskt en manlig variant på loppis just idag...

    Svar: Åh, en manlig, det skulle jag också behöva hitta :)
    Loppis Entusiasten

    2015-01-23 | 20:45:28

Kommentera inlägget här: