Loppis Entusiasten

loppisshopping idag :)

Egentligen skulle jag bara hämta mina nya glasögon i Köping,
men det blev förstås lite loppis-shopping både på "Hela Männinskan" i Köping
och Ankis i Kolbäck.
 
 
En gammal tavla i broderade korsstygn som ska bli en kudde. 20:-
 
 
Det rosa/vita är en gardinkappa på 3 meter, 10:-
Det gröna är ca 5 meter x 90 cm meter polyestertyg, 50:-
Rättelse: Efter att ha tvättat det gröna tyget kändes det inte alls som polyester längre,
det måste ha varit mycket stärkelse i det för nu verkar det vara bomull :)
 
Det blir nog dockkläder av de här tygerna (allt går ju inte åt förstås :) )
 
 
100 plastfickor för 20:-
Jag är storförbrukare av plastfickor, vete sjutton vad jag gör av alla :)
 
 
2 Barbiedockor som vill ha lite omvårdnad, 30:- styck
 
 
Undrar när den här plåtburken är gjord?
Ganska rejäl plåt, lackad vit också på insidan.
Har redan glömt om den kostade 10:- eller 15:-
 
 
Virkgarner och spetsar, 5:- styck
 
 
och kanske dagens bästa,
ett gammalt härligt täcke för 50:-,
hänger redan på tork :)
 
Kul när man får loppisshoppa mitt i veckan,
det hör inte till vanligheten :)
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Khina säger:

    Idel fynd!!! Lycka är att hitta ett "fynd" eller förbrukningsmaterial till billig peng....

    2014-09-17 | 21:00:26
    Bloggadress: http://gamlakonsum.blogspot.com
  • Anette säger:

    Om du hittade tavlan i Kolbäck så tror jag att jag såg den för några veckor sedan när jag och gubben var dit och tittade för första gången.
    Bomullsgarnet som du hittade i plastpåse har jag och min mamma virkat gästhanddukar i en gång i tiden.
    När jag/vi går på loppis så letar jag efter Boye virknålar nummer 0 och 00. Har de andra numren som finns.
    Tycker om att titta in i din blogg och se allt fint du hittar och vad fint du gör med det du hittar.

    Svar: Jag hittade tavlan i Köping, men man vet aldrig, det kanske har funnits en likadan i Kolbäck, man ser ibland samma motiv som dyker upp :) Jag brukar aldrig tänka på vad det står på virknålarna, jag har så många olika blandade sorters nålar. Jag hade faktiskt en Boye 00, det var en ganska grov virknål. Jag kan hjälpa till att hålla utkik efter en sådan till er. Jag hojtar till på din blogg ifall det dyker upp någon :)
    Loppis Entusiasten

    2014-09-17 | 21:14:47
    Bloggadress: http://paradisetkaos.blogspot.com
  • Birgitta säger:

    Jag försöker fortfarande hålla mig ifrån loppisar....får INTE köpa något mer....men just nu letar jag efter byglar till gamla konserveringsglas. Jag har massor av byglar till burkar med "randiga" lock, de som bygeln fäster i under burkens kant, men saknar byglar till burkar där bygeln fäster i håligheter på själva burken. Då måste den vara lite högre för att nå runt både lock och burk. Har du några såna i ditt loppis?

    Svar: Jag vet precis hur de till "randiga" burkar ser ut, men är inte helt säker på vad du menar, jag har inget sådant i alla fall, har nog inte sett på loppis heller, men om jag skulle se något sådant så säger jag till :) Kanske du skulle höra dig för på de stora loppisarna, att de lägger undan ifall de får in, risken finns att de slänger sådana tillbehör
    Loppis Entusiasten

    2014-09-18 | 15:05:09
    Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.se
  • Birgitta säger:

    Byglarna jag letar efter ser likadana ut som de till burkarna med "randiga" lock, de är bara lite högre i de där bockade fästena. Anki i Kolbäck hade en stor burk med byglar, men alla var precis likadana som de jag redan har. Det är inte så viktigt egentligen, jag ska ju inte använda mina burkar att konservera något i så locken kan ligga lösa utan bygel också om jag inte hittar några :)

    2014-09-18 | 17:48:50
    Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.se
  • Anette säger:

    Tack det vore jätte snällt av dig!
    Ha en trevlig helg!

    2014-09-20 | 01:00:40
    Bloggadress: http://paradisetkaos.blogspot.com

Kommentera inlägget här: