Loppis Entusiasten

nysydd ryggsäck

Min vanliga ryggsäck är ganska liten.
Den funkar bra om man bara ska till affären eller något,
men jag ville ha en lite större som man kan ha när man vill ha med sig lite mer,
eller om man ska till någon loppis, marknad eller liknande.
Jag gjorde måtten så att man kan få ner ett par vaser eller så :)
 
Jag gjorde en miss som jag upptäckte när den var klar.
Jag har mätit fel så dragkedjan går ner mer på den vänstra sidan.
Men äsch, jag är nöjd ändå, för annars blev den som jag tänkt mig.
 
 
 
 
Tyget Pompeja har Märta-Lena Bjerhagen designat. Det är en bit av en gammal gardin.
Fodret är gjort av stabil nylon från loppis
och dragkedjorna kommer från min gamla trasiga ryggsäck.
 
Bara en innnerficka, det räcker :)
 
Ha en trevlig fredag!
 
 

Kommentarer

  • Birgitta säger:

    Men så fin....vilket jobb! Väskor har jag funderat på att sy, bara såna enkla rektangulära med handtag, men en ryggsäck skulle jag aldrig ge mig på! Imponerad :)

    Svar: Det skulle du säkert klara Birgitta! Det är inte så svårt :)
    Loppis Entusiasten

    2014-09-05 | 13:39:19
    Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.se
  • Rose-Marie säger:

    Dom gardinerna har jag haft!
    Häftigt mönster och fin ryggsäck blev det.

    Svar: Åh, snyggt med gardiner! Det är fint tyg, jag hade bara den illa biten till ryggsäcken :)
    Loppis Entusiasten

    2014-09-05 | 20:09:53
  • Pytte säger:

    Gud vilken snygg rygga. Hittade två stora bitar (gardinlängder) av detta tyget i helgen och försöker hitta inspiration. Tycker egentligen att det är för fint för att sätta saxen i, men den ena längden var skarvad såg jag sen så den hänger på tork och ska bli något fint. Tack för inspiration, supersnyggt :)

    Svar: Tack! Visst tar det emot lite att klippa i hela längder, samma när man hittar fina påslakan. Ibland är det bara bra att det finns någon skada i tyget eller om det är skarvat för å vågar man klippa i det :) Den lilla biten jag hade räckte bara till ryggsäcken så det var inte mycket, men hoppas att jag hittar mer någon gång, det har gjort i en massa olika fina färger.
    Loppis Entusiasten

    2014-09-16 | 14:15:52

Kommentera inlägget här: