Loppis Entusiasten

barbie bubblecut

Det var ju en massa fina kläder med till Barbie som jag fick av Sophie,
men jag bestämde mig ändå för att hon skulle få en klänning, som jag länge har velat ha,
som jag alldeles nyligen hittade i en fb-grupp.
(en av de snyggaste och mest stilrena gamla klänningarna som Mattel har gjort, enligt mig då :) )
 
 
 
En av anledningarna var också att jag gärna ville att hon skulle ha de turkosa skorna på sig,
ett par "spikes", extra höga gamla Barbie-pumps som är svåra att få tag i,
jag har aldrig haft några sådana förut! Klänningen blev liksom perfekt!
 
 
 
 
Hennes nya örhängen är egentligen små pärlor för hål i näsan som jag köpt på Tradera,
de fungerar riktigt bra till de gamla Barbiedockorna som har pyttesmå hål i öronen,
inte alls som på moderna Barbie, de har stora hål.
 
 

Kommentarer

  • sophie säger:

    Detta var ju precis vad hon behövde! Jag blir lite rörd faktiskt så kul att se, du är ju så himla duktig på att hitta rätt och fint blir det. God kväll önskas från England. Kram

    Svar: Hon var så fin redan från början :) Idag (och igår) har jag gjort i ordning mer än hälften av kläderna. Sytt i knappar och lagat, och de blir så himla bra! Jag tror inte jag behöver kassera ett enda plagg! Ha en riktigt trevlig helg Sophie!
    Loppis Entusiasten

    2015-04-23 | 21:28:48
  • sophie säger:

    Toppen!

    2015-04-24 | 09:51:24
  • Rose-Marie säger:

    Åh så fin!
    Jag gillar verkligen de här äldre dockorna, för att inte tala om kläderna! Bra kvalitet och välsytt.

    Svar: Jag håller med, det är en viss elegans på de här gamla dockorna :)
    Loppis Entusiasten

    2015-04-25 | 08:41:23

Kommentera inlägget här: