Loppis Entusiasten

Christie

Jag köpte den här Barbien riktigt billigt på Tradera.
Det var så dåligt foto att man knappt såg vad det var.
 
 
Hon hade böjbara gummiben med fasta skor i gummi,
det har jag aldrig sett tidigare.
Balettdockor med hårda raka plastben har det ofta annars.
Tiaran sitter fast, så den är original,
men jag har inte kommit på vad det är för prinsessa eller ballerina, 90-tal är det väl i alla fall.
 
 
 
 
 
 
Det är längesedan jag sydde klänningen, över 10 år sedan,
men jag tyckte att hon passade i de lite "isiga", dova färgerna.
 
 
 

Kommentarer

  • Longevity - en blogg om hälsa säger:

    Tack, jag är nog också höger, eller nog, jag är höger :P

    2015-04-27 | 12:00:57
    Bloggadress: http://madelein.se/
  • sophie säger:

    Vad snyggt!! Är det inte svårt sy på maskin så smått?

    Svar: Nja, ibland, man får mest tänka ut i vilken ordning man ska sy sömmarna så att man kommer åt. Oftast blir det lite att sy för hand också :)
    Loppis Entusiasten

    2015-04-27 | 12:08:04
  • Birgitta säger:

    Men så fin hon blev i den klänningen och med nylockat hår....som en dröm! Du har verkligen lyckats igen :)

    Svar: Tack :) Hon hade redan lockigt hår så det var bara att tvätta och kamma ut, enkelt som bara den :)
    Loppis Entusiasten

    2015-04-28 | 12:43:12
    Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.se
  • P säger:

    Hejsan! Jag blev nyfiken, det kanske är denna docka?

    http://www.ebay.ie/itm/Mattel-2002-African-American-Barbie-PRINCESS-in-PINK-GOWN-56777-/192314362459?hash=item2cc6d44a5b

    Likadan krona åtminstone. Samma docka här också:

    https://www.pinterest.se/pin/510314201502633317/

    Vet gör jag dock förstås inte. :-)

    Svar: Jamen, tack! :) Visst är det hon! Jag tror till och med att jag kan ha den klänningen?! :) Det måste jag kolla upp! :) Vad kul!
    Loppis Entusiasten

    2017-10-08 | 15:30:30
  • P säger:

    Vad kul att det var hon! Åh, du gör om dina dockor så fantastiskt fint! Det är en njutning att titta in här på dina inlägg. Har du något inlägg där du berättar om bakgrunden till ditt intresse och hur du kan vara så duktig på allt detta? =)

    Svar: Tack :) Jag har nog inte haft något sådant inlägg. Intresset blev nog redan när barnen var små, när jag började titta på dockorna, tyckte det var intressant vad de hade för utseende. Annars har jag alltid gillat att göra iordning saker, oavsett vad det är en docka eller en byrå eller något annat, så kallad makeover har alltid roat mig :D
    Loppis Entusiasten

    2017-10-09 | 07:34:01
  • P säger:

    Aha, då förstår jag. :-) Kanske hamnar jag där någon dag också då. Jag sitter själv likadant nu som du verkar ha gjort i början, haha. Tack för svar och fortsatt lycka till! :-)

    2017-10-09 | 21:52:15

Kommentera inlägget här: