Loppis Entusiasten

lördagsshopping

 
 
 
 
Nästan 2 kilo vägde den här hästen i järn.
Man skulle ju kunna tro att det är något speciellt när den är märkt, vad vet jag,
men jag gissar att eftersom vi bor på en ort med metallindustri,
där de roade sig med att gjuta grejer i plastleksaker på 70-talet,
så tror jag att det är just en sådan sak :)
(någon kanske som minns att jag köpte en liknande John Blund för något år sedan?)
Fin i alla fall, 50:-
 
 
Ett askfat från Reijmyre 15:-
Egentligen får jag snart sluta köpa dessa orange glasgrejer,
det börjar bli för fullt i fönstret där de står,
men det är svårt att låta bli när det är billigt.
 
Idag fanns 2 lortiga dockor för 50:- styck,
sådant kan jag ju bara inte motstå!
 
 
 
Baby Born docka, ca 20 år, bra kvalitet
 
 
Sköldpaddsdocka från 70-talet
De här hittar man alltmer sällan trots att de var otroligt populära då,
men de har ofta blivit kastade eftersom de är krångliga att göra rent.
De är nästan alltid ordentligt skitiga när man hittar någon,
men det ska väl ordna sig :)
Ha en trevlig lördag!
 
 
 
 

Kommentarer

  • sophie säger:

    Jag måste börja gå på loppis mera blir så inspirerad! Fina saker hittar du alltid verkar det som! Dockan längst ner känner jag igen hade en sådan när jag var liten som jag döpte till Lillebror!

    Svar: Jag hade också en liknande docka när jag var liten, hon hette Gloria :)
    Loppis Entusiasten

    2015-04-19 | 09:37:33
  • Longevity - en blogg om hälsa säger:

    Fina fynd!
    Tack, ja vi har superhärligt väder nu

    2015-04-21 | 21:48:22
    Bloggadress: http://madelein.se/

Kommentera inlägget här: