Loppis Entusiasten

nytt hår

 
En sådan här Barbie Malibu hade jag när jag var liten, ca 1970,
fast inte sådär ful i håret förstås :)
 
 
Nu har denna fått nytt hår
 
 
 
...sedan har jag sytt kläder av riktigt små pluttiga stuvbitar av Maud Fredin Fredholm-tyg
(för er som är intresserade av gamla tyger :) )
 
 
 
 
Haha, jag ser nu att jag glömt sätta i knappen som ska vara i kepsen bak,
det måste jag fixa :)
 
 
 
 
Jag kunde ju inte låta bli att ta tillvara Maud-signaturen på något vis,
så det fick bli en väska :) 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Birgitta säger:

    Åh så fint i bästa 70 tals anda, och väskan är verkligen pricken över i!
    Är så fascinerad över att dina kreationer även tål att synas i närbild, så välsydda!
    Idag har sonen fått nycklarna till sin lägenhet så nu är det rivstart med renovering som gäller. Han lät såååå glad när han ringde och det värmer i ett mammahjärta :)
    Ha det så bra!

    Svar: Tack för komplimangen! Det blir nog jättefint när ni får fräscha till lägenheten, det är så roligt när det flyttar in bra killar i föreningen :)
    Loppis Entusiasten

    2015-08-26 | 15:40:46
    Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.se
  • Anta Snaque säger:

    Som vanligt är jag stum av beundran inför dina magiska fingrar och din påhittighet! Jättefint!

    Svar: tack Anta :)
    Loppis Entusiasten

    2015-08-26 | 18:09:51
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.com
  • Rose-Marie säger:

    Vacker docka och tjusigt tyg!
    Väskan är ju bara så häftig!

    Svar: Tack Rose-Marie! :)
    Loppis Entusiasten

    2015-08-28 | 13:48:32
  • Hemmafrun säger:

    Har aldrig tänkt på att man kan fixa nytt hår! Väldigt fint! Kanske något att göra på mina gamla dockor om lilltjejen en dag vill börja leka med dem :)

    Svar: Jag tänkte inte på det tidigare jag heller, man tänkte att dockan var förstörd om den var snaggad, men det blir ju helt andra möjligheter att rädda dem om man sätter dit nytt hår, så det är kul även om det är lte tidskrävande.
    Loppis Entusiasten

    2015-09-08 | 20:36:07
    Bloggadress: http://hemgrontskont.blogspot.se/

Kommentera inlägget här: