Loppis Entusiasten

fyndat idag

Idag har jag varit på 2 loppisar,
gjorde faktiskt några riktigt bra fynd :)
 
 
 
2 riktigt fula plagg om jag får säga det själv,
men jag ska bara ha tyget till dockkläder :) 20:- styck tror jag det var?
 
 
Ett gammalt paraply kostade också 20:-
Jag älskar gamla paraplyer! De är så hållbara och fina.
 
 
En jumper till dottern 10:-
 
 
2 filmer till dottern 20:- styck
 
 
Stor gammal melamim-skål av märket SM plast Sweden 2:-
 
 
Ännu en liten flasköppnare i glas från Lindshammar, nu har jag 3 stycken :) 20:-
 
 
Nya fint stickade vantar 20:-
 
 
En påse med dragkedjor, de allra flesta nya (men gamla) 56 stycken! 10:- för hela påsen!
Det blir inte många ören styck :) Perfekt för mig!
 
Kaffeburk som var snyggare än den jag hade, så det blir byte i köket :) 10:-
 
 
Vi har lite indian-tema i vardagsrummet, så den här passar in.
Väldigt dammig, men det gick att åtgärda.
Vi tog också bort hela bakstycket men fuskpälsen, så att bara indianen blev kvar, mycket snyggare!
20:-
 
Sist kommer de 2 prylarna som jag blev mest glad över...
 
 
En maffig Tjeckisk vas, Sko Union, så nu har jag 2 stycken.
Hoppas att jag hittar fler, de är ursnygga! 20:-
 
 
Ljusstakar av Pierre Forsell, Skultuna 10:- styck
Jag hittade ett par sålda på Tradera, de gick för 630:- Hehe...
Nu har jag faktiskt en riktig samling med Pierre Forsells ljusstakar,
jag får ta och fota dem någon dag (lämpligast efter putsning kanske :) )
 
Ha en fortsatt bra helg!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Birgitta säger:

    Oj, vilka fynd!
    Jag kikade in på Linneagården i Kolbäck där det var loppis igår. Förra året vid den här tiden gjorde jag några fynd där, men i år fanns det inget jag ville ha. Kan bero på att jag inte var där precis när de öppnade och att attraktiva saker gått åt, eller så fanns det helt enkelt inget av såna saker som jag inte hade en aning om att jag letade efter :)
    Kram till dig!

    Svar: Ja, jag såg i efterhand att det hade varit loppis i Kolbäck, så det missade jag. Visst är det så att man måste vara nästan först för de bästa fynden, men ibland kan man ha tur och hitta något bra fast det gått en timme efter att det öppnat, det gäller att ha tur :) Fast det som är skräp för en kan vara fynd för en annan, det är det som är så roligt med loppis!
    Loppis Entusiasten

    2015-12-06 | 11:40:05
    Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.se
  • Kvasthilda säger:

    Rackarns vilka häftiga grejer du hittat! Gillar ljusstakarna o flasköppnaren, framför allt!

    Svar: Ja, ljusstakarna blev jag jätteglad över :)
    Loppis Entusiasten

    2015-12-13 | 01:13:45
    Bloggadress: http://malmdamm.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här: