Loppis Entusiasten

värt besväret?

För ganska länge sedan följde det med en docka i en skrot-lot Tradera-dockor.
Det stod i annonsen att ögat var "skrapat".
Joho, hehe, hela ögonplattan saknades på ena ögat!
(den som fanns kvar har också ramlat ur i skrubben någonstans, jag hittar det inte bland alla dockdelar)
Jag tyckte det var synd för hon hade så ovanligt hår.
Jag hade aldrig sett den frisyren på den typen av  Sköldpaddsdocka.
 
 
 
 
Hon åkte i alla fall in i skrubben, jag hade ändå inga ögon. Jag gjorde inte ens rent henne.
Nyligen hittade jag en reservdocka som eventuellt skulle kunna donera ögonen,
så jag plockade fram henne igen.
 
Men nu upptäckte jag varför hon hade så ovanligt hår....
 
 
Hela håret är skalperat, hon har peruk! :D Att jag inte hade märkt det!
 
Nu är jag i valet och kvalet,
ska man rota om hela håret och göra en helt egen variant av henne?
(för OM jag skulle göra det kommer jag inte försöka efterlikna originalet, då får det bli något helt annorlunda!)
Orkar man?  Är det värt besväret?
 
Hm, jag måste nog fundera ett tag på den saken :)
 
 
 
 
 Söt :D
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Sophie säger:

    Hon ler trots allt.... Jag trodde aldrig att gamla dockor kunde räddas men på din blogg har jag verkligen sett underverk ske! Det är kul att se i vårt slit och släng samhälle. Trevlig helg!!

    Svar: Trevlig helg till dig med Sophie!
    Loppis Entusiasten

    2015-12-18 | 09:49:54
  • Birgitta säger:

    Stackars liten :) Gör om henne så hon får ett fortsatt liv!
    Vilken fin boll du visade i förra inlägget. Mjuk och gosig för ett litet barn att leka med.
    Redan fredag....ha en skön helg!

    Svar: ja, jag har så smått börjat sätta dit nytt hår nu, men det var lite svårare på så stort huvud, väldigt lång nål som man ska pricka rätt med :) Trevlig helg till dig med Birgitta!
    Loppis Entusiasten

    2015-12-18 | 10:29:38
    Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.se
  • Longevity - en blogg om hälsa säger:

    Instämmer helt i Sophies kommentar här ovan :-)

    2015-12-19 | 13:39:59
    Bloggadress: http://madelein.se/

Kommentera inlägget här: