Loppis Entusiasten

längtar...

...till nästa helg.
Antikmässan i Stockholm, 12-15 februari.
 
Jag som sällan är utanför kommungränsen, för mig är det verkligen årets höjdpunkt :)
Inte för att man behöver handla upp hela lönen,
utan för att just kunna se och känna på alla vackra saker som man annars bara ser på bild.
Vissa saker gör sig helt enkelt inte på foto, när man får se dem på riktigt blir det en helt annan sak.
Likaså att få träffa många av de andra retro-bloggarna, som är så supertrevliga :)
 
Jag blev himla glad när jag fick reda på att Helena Trovaj ska ha utställning där!
Jag beundrar verkligen hennes tavlor, men har aldrig sett dem i verkligheten,
äntligen ska jag få se dem på riktigt!
Hon kommer att ha monter C09:63  ART &FORM
Synd att jag är dålig på att länka bilder,
men om ni går in på hennes blogg så kan ni se hennes underbara akvareller som är väldigt annorlunda!
 
 
I veckan sydde jag en tunika,
liknande de jag gjort tidigare, men nu gjorde jag en typ av fickor som jag blev supernöjd med,
så det kommer att bli någon till sådan. Det är ju så bra med fickor :)
Och så fick det bli långa ärmar istället, det behövs faktiskt nu.
 
 
 
Ha en trevlig helg!
 
 
 
 

Kommentarer

  • Birgitta säger:

    Vilket proffsjobb! Så snyggt!
    Menar då inte bara fickan utan hela tunikan :D
    Ha en fin helg!

    Svar: Tack Birgitta! ha en trevlig helg du med!
    Loppis Entusiasten

    2015-02-06 | 17:03:10
    Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.se

Kommentera inlägget här: