Loppis Entusiasten

lite ny konst från antikmässan

Ja, då var årets Antikmässa i Stockholm över för den här gången,
jag längtar redan till nästa :)
 
Jag tänkte jag skulle visa lite ny konst idag, som också fanns med.
 
Först ut lite akvareller av min favorit Helena Trovaj
som målar motiv från Stockholm.
Man får ha i beräkning att min kamera inte alls kan visa de rätta färgerna,
det blir lite reflexer av glaset, folk står i vägen o.s.v
men gå gärna in på nätet och kolla, det finns finare foton där.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Några tavlor av Örjan Sätre, mycket fina tycker jag.
 
 
 
 
 
 
 
Sedan fanns en konstnär på plats som arbetade i många olika material,
men i utställningen hade han gjort keramikföremål med guldfärg.
Jag fastnade verkligen för dessa, var nära att jag köpte ett äpple,
ångrar mig att jag inte slog till.
Alf Ekberg (googla gärna för vackrare bilder)
 
 
 
 
 
 
 
Vacker glaskonst.
Tyvärr noterade jag inte namnen ordentligt,
man blir lite kollrig när man irrar runt bland allt det vackra :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sista fotot är en tavla av Caroline af Uggla, ett självporträtt gissar jag.
Hon var med förra året också, lite annorlunda roliga tavlor, jag gillar dem :)
 
 
Något som jag reflekterade över,
var att mycket av den fina konsten faktiskt inte alls var så dyr som jag hade trott.
Faktiskt sådana priser att vanligt folk kan handla (okej, vissa saker har man ju inte råd med, hehe)
Nästa år ska jag nog ta med mig lite av sparkassan, kanske man kan köpa sig lite riktig konst,
det vore inte dumt :)
 
Imorgon kommer lite andra foton från mässan.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Anta Snaque säger:

    Så fina bilder av fantastiska tavlor och föremål. Jag har suttit här och ögonfröjdats. Och hade gärna ägt varenda sak du visar.
    Förstår att du redan nu längtar till nästa mässa. :)
    Ha det gott!

    Svar: Ha det gott du med Anta!
    Loppis Entusiasten

    2015-02-16 | 00:40:14
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.com
  • Gunnel säger:

    Helena Trovaj har jag aldrig hört talas om, men vilka fantastiska akvareller. Djupt imponerad!

    Svar: Det var inte så väldigt länge sedan hon gifte sig och bytte efternamn, men jag har redan glömt vad hon hette innan :) Jag gillar hennes tavlor mycket :)
    Loppis Entusiasten

    2015-02-16 | 18:24:25
    Bloggadress: http://www.sockersalt.blogspot.com

Kommentera inlägget här: