Loppis Entusiasten

bara lite loppat idag

 
Jag har tittat på de här fina små handblåsta glasen i ett par veckor,
nu när jag inte hittade mycket annat på loppis så fick de följa med hem.
Jag gissar att de är ganska nya, kanske IKEA? 10:- styck
 
 
En liten pojke i allra, allra finaste porslin, oglaserad.
Rätt gammal? Tysk? Dansk? Jag vet inte.
Jag har haft en liknande liten flicka som mina barn tyvärr hade sönder. 20:-
Någon som vet vad siffermärkningen kan betyda?
 
 
 Tillägg: Jag fick lite hjälp i frågegruppen på fb angående pojken.
 2 Ebay-annnonser hittades (Man kan inte vara bombsäker när det gäller Ebay :) )
 Eventuellt är det Tyska Heubach, parianposlin ca 1900-1910
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Hemmafrun säger:

    Snygga glas! Gillar den fina gröna färgen :)

    2015-02-01 | 14:30:21
    Bloggadress: http://hemgrontskont.blogspot.se/
  • Rose-Marie säger:

    Jag gillar den söta killen, som sitter och läser!

    2015-02-02 | 14:17:47

Kommentera inlägget här: