Loppis Entusiasten

lite smått från dagens loppisbesök

 
En ljuskrona i mässing gjord av Arthur Pee i Kolbäck.
Jag tyckte att den var fin,men sambon ville inte att vi skulle ha den, nehej :(
Jag tror inte att glasprismorna hör dit, så de har jag tagit bort 30:-
 
 
En blomkruka från Italienska Bitossi. 5:- var ett fyndpris :)
 
 
10:-
 
 
20:-
 
 
Broderi i räknade korsstygn på linneväv.
Lite solkigt eftersom det inte fanns något glas i ramen,
men väl värt de 20:-
Jag tar nog bara bort väven, gör rent det, och så får det bli en tavla igen.
 
 
Vasen hittade jag på "Hallstaloppis",
jag fick ge ett bud själv, så det fick bli 50:-
Vet inte var den kommer ifrån, kanske Reijmyre?
Tillägg: Nu har jag fått reda på att det är "Moravia" av Vladislav Urban, Sklo Union
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Marlene säger:

    Översta bilden på lampan. Är det för ljus eller glödlampor. För om det är en taklampa så ser det ut som den stilen som brukar ha ett mönstrat glas runt varje lampa. Ett tjockt runt glas. Med typiska fyrkanter i glaset. Vet du vad jag menar?

    Svar: Den är gjord för värmeljus eller smala blockljus. Jag vet nog ungefär var du menar när det gäller taklampor, de brukar ha en liknande form fast vara gjorda i trä, de är nog lite större då om en liten glaskupa ska få plats, men det ser man inte så bra på fotot. Jag har sett ljuskronor gjorda i trä också som är snarlika i formen. jag gissar på 70-tal :)
    Loppis Entusiasten

    2015-01-18 | 23:30:18
    Bloggadress: http://marlenezufic.blogspot.com

Kommentera inlägget här: