Loppis Entusiasten

loppis igen :)

Ja, idag öppnade loppiset efter det långa Juluppehållet.
De hade fått in lite nytt i alla fall.
Jag hade stoppat ner lite fina billga grejer från Kosta Boda och Orrefors i korgen,
men sedan kade jag tillbaka det igen. Det får någon annan fynda :)
Hur billigt och fint det än är så får man inte plats med så mycket hemma,
måste bli bättre på att inte släpa hem mer än det man faktiskt får plats med :)
Lite blev det ändå.
 
 
Jag har ju en liten samling med djur från Stilia,
trodde nog att denna var därifrån,
men när jag jämförde med mina andra, så är nog det här någon annan sort. 10:-
 
 
Det här svarta rådjuret passar helt klart här hemma:)
Det var inte märkt med något, eventuellt om det kan vara AWF? 10:-
 
 
En liten "sunflower"skål kostade 25:-
 
 
En liten skitig påse "grisen i säcken", man såg knappt vad det var.
 
 
Några slags hemgjorda ljusmanshetter med blommor.
Tanken var att jag skulle kunna göra blombuketter till Barbieskåpen,
men jag vet inte, de verkar ganska svaga, blev nästan lite kladdiga när jag diskade dem,
så jag vet inte alls vad de är gjorda av.
Hade det varit t.ex cernitlera hade det varit bra, men nej, verkar vara något annat.
Får se om det går att få till något :)
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Ingegärd L. säger:

    Kan vara en deg av inkråmet från färska frallor knådat med vatten. Min moster brukade göra ljusmanschetter och tavlor av sådan

    Svar: Ja, det kan det nog vara! Jag tänkte ett tag på trolldeg, det blir nog ungefär samma sak :)
    Loppis Entusiasten

    2015-01-10 | 16:45:20
  • sophie säger:

    God fortsättning till dig och dina läsare! Jag kan förstå det är kul komma till loppsiet igen efter uppehåll. Själv satt jag igår kväll och såg på tv men min blick vandrade till sideboarden som ser trist ut bara ett ljusfat på den. Då kom jag på att jag vill ha något lite stort på den en staty, en vas ja något!! Så i veckan ska jag kolla runt här i Hull vi har en massa affärer som är som loppisar! Ska bli kul!

    Svar: God fortsättning till er också Sophie!
    Loppis Entusiasten

    2015-01-11 | 09:57:46
  • Mimmi säger:

    Jag har en blombrosch av torkat bröd/fralla. Gjordes av en skolkompis mamma för ca 35 år se, den är lika fin än

    Svar: Då kan jag nog vara säker på att det här också är gjort av fralla :)
    Loppis Entusiasten

    2015-01-11 | 11:26:26

Kommentera inlägget här: