Loppis Entusiasten

lite som julafton

Idag kom Birgitta som har bloggen Vit Hortesia till mig med en låda saker till loppis.
Det var allt möjligt kul, så himla roligt att få saker :)
 
Allra gladast blev jag av flera små miniatyrvaser och skålar.
 
 
 
Så himla söta!
Alla var signerade på lite olika vis,
SL S
AS
JA
JA Höganäs (John Andersson lyckades jag googla fram)
 
2 var limmade, den ena släppte limmet på så den ska jag limma om.
 
Det var också några små miniatyrer i trä, de glömde jag fota.
 
Behöver jag tala om var jag ska ställa dem?
Självklart ska de få stå i Barbieskåpen :D
 
Imorgon är det loppis i Hallsta-Arena,
hoppas att man hittar lite kul där :)
Sedan på söndag är det stor marknad i Surahammar på "Suradagarna",
det vill man ju inte missa för allt i världen, så jag tänker ha mitt eget loppis stängt för en gångs skull
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Anta Snaque säger:

    En liknande liten uggla har jag stående i ett överfullt typkast. Har för mig att den från början hade en liten ögla upptill och skulle var menad som nyckelring.
    Jag är mycket svag för miniatyrer! Det är något speciellt med "förminskade" saker. :)
    Trevlig helg!

    Svar: Visst är det roligt med miniatyrer :) De här ugglorna var salt och peppar-kar. Jag känner igen modellen, har sett dem förr på nätet i retro-sammanhang :)
    Loppis Entusiasten

    2015-06-26 | 22:41:50
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.com
  • Retrolux säger:

    Jag ääälllssskkkkarrr miniatyrer! Mamma hälsar också. Hon är väldigt nyfiken på din loppis :) Hon har ju inte varit där.

    Svar: Ja, de är fina, miniatyrerna, så välgjorda! Om ni får tid något i sommar kan du väl ta med mamma och hälsa på, så kan vi byta lite grejer :) Hälsa tillbaka!
    Loppis Entusiasten

    2015-06-27 | 00:13:29
    Bloggadress: http://www.retrolux.blogg.se
  • Birgitta säger:

    Vad roligt att kunna ge någon en julafton så här mitt i sommaren :D.....men roligast är ju när saker som någon inte längre uppskattar istället kommer till någon som verkligen vill ta tillvara på dem! De där miniatyrerna kunde lika gärna ha legat på tippen nu om inte en gammal man fått för sig att skänka dem till mig i butiken :)

    Svar: Ja, det var en himla tur att de inte hamnade på tippen! Jag kikade lite på sådana vaser på antikmässan, men där är ju priserna så att man baxnar, så det blev inga inköp
    Loppis Entusiasten

    2015-06-29 | 10:32:53
    Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.se
  • Katti säger:

    Oj, vad mycket fina miniatyrer! Önskar att man kunde hitta såna där nånstans. Så läckert! O snygga färger till det.

    Svar: Ja, det var himla kul att få :)
    Loppis Entusiasten

    2015-08-12 | 18:09:45
    Bloggadress: http://kattisdockor.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här: