Loppis Entusiasten

loppis i hallsta arena

Jag hittade en hel del trots att det inte var särskilt många bord
 
 
En röd vas med slipad puntel, äldre tror jag. 40:-
 
 
Miniatyrer i trä för någon liten skruttsumma som jag inte ens minns :)
(det fanns träminiatyrer även bland sakerna jag fick av Birgitta igår,
men jag glömde fota dem, så nu har jag en liten samling :) )
 
 
Sådana här permanentspolar använder jag ju till dockorna. 30:- för en massa :)
 
 
En ChouChou docka som är ca 20 år
Riktigt bra kvalitet som är dyra nya, ca 600:-. denna 40:-
 
 
Så blev det en så kallad "skrotlot" som jag köpte i stort sett osedd, hade inte tid att rota så mycket,
men för 30:- för hela boxen gjorde det inget om det var lite skräpdockor med :)
 
 
 
Den här keramikfiguren blev jag nog allra gladast för.
Precis sådan keramik som jag gillar så mycket.
20:- för att den hade en ytlig flisa gått ur framtill (syns alldeles ovanför prislappen)
jag vet inte alls vad det är, väldigt otydligt märke och siffror under,
hoppas att någon vet vem som gjort den.
 
 
 
Nu håller jag bara tummarna att det inte ska regna imorgon på Suradagarna,
ha en fortsatt trevlig helg!
 
 
 
 

Kommentarer

  • Rose-Marie säger:

    Ser en Daisy bl.a. i fyndväskan bland några Barbie m.m. Grattis till fina fynd!

    Svar: Japp, en Daisy var det! Det var lite synd, hennes fötter var naggade med en massa små hål, säkert en hundvalp eller något som varit i farten. Jag har precis rullat upp hennes hår, det var värsta skatboet :)
    Loppis Entusiasten

    2015-06-27 | 17:55:47
  • Birgitta säger:

    Så många fina fynd!
    Jag tog mig faktiskt en heldag i Västerås i lördags och strosade både på loppis och i affärer. Kändes jättekonstigt att ha tid att bara göra något sånt. Vanan att hela tiden ta butiken och jobbet i första hand finns fortfarande kvar :)
    Fina dagar önskar jag dig!

    Svar: Vad skönt att få strosa i lugn och ro, härligt väder också! Det tar nog en tid att vänja sig vid friheten :) Ha en härlig sommar Birgitta!
    Loppis Entusiasten

    2015-06-29 | 10:41:57
    Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.se

Kommentera inlägget här: