Loppis Entusiasten

Tonnerdocka nr. 2

Ja, så har man fallit för frestelsen att köpa en Tonnerdocka till.
(en sådan som är ca 40 cm lång, mycket större än Barbie)
Jag köpte den genom en tjej på fb, så den blev lite billigare än på Tradera,
men "billiga" blir de ju inte :).
 
 
...och så kliade det ju förstås i fingrarna att sy något till henne :)
 
 
 
 
 
 
 
Hennes hår gick lite i aprikos/ljusorange färg så man fick välja färg på tyget med omsorg faktiskt,
men isblå/grå bomullssatin blev nog bra på henne, snygg brud tycker jag :)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Anta Snaque säger:

    Snygga kläder på en snygg tjej. Och hennes hår passar till "höstpromenadens" färger. :)

    Svar: Tack Anta! Det passade kanske inte så bra med höst i bakgrunden nu, men man tager vad man haver, hihi :D
    Loppis Entusiasten

    2015-06-04 | 23:40:52
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.com
  • sophie säger:

    Så snyggt! Är dessa dockor också tillverkade av de som gör Barbie? Jag har aldrig hört talas om dem ser mer naturligare ut. Trevlig helg till dig med familj och alla som läser din eminenta blogg!!

    Svar: Det är ett annat företag som tillverkar dessa Tonnerdockor, men jag vet inte så mycket om dem, mer än att de är Amerikanska (tror jag) :) Ha en fin helg ni med Sophie!
    Loppis Entusiasten

    2015-06-05 | 11:16:00
  • Anta Snaque säger:

    Höst och höstfärger passar alltid! :)
    Ha en skön helg!

    Svar: ha en bra helg du ,ed Anta! :)
    Loppis Entusiasten

    2015-06-06 | 00:08:47
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.com
  • Retrolux säger:

    Kan du inte sy en sådan klänning till mig?

    Svar: Haha, det blir lite besvärligt eftersom jag ritar mönstren efter dockan, då får du komma och bli avritad :D
    Loppis Entusiasten

    2015-06-24 | 15:41:51
    Bloggadress: http://www.retrolux.blogg.se

Kommentera inlägget här: