Loppis Entusiasten

dubbelsäng till Barbie

Lite pyssel :)
 
 
 
 
 
 
Jag försökte göra alla sängkläder i "rätt" material,
tänkte det skulle vara roligare om nu någon kommer att leka med den någon gång :)
 
 
 
 
Sängöverkastet gjorde jag på lapptäckskursen av små lappar 1,8 cm
(jag hade ännu inte kantat det på fotot.
Jag kortade också av det några centimeter sedan, det blev lite för långt)
 
 
 
Avkopplande och skönt att kasta sig på sängen och läsa en stund,
men vi vet ju hur det brukar vara annars....
 
 
Nu är bara frågan var jag ska få plats med sängen :)
 
 
 

Kommentarer

  • Eva Hylén säger:

    Så fin Helena, så realistisk. Snygg sänglampa!

    Svar: Ja, visst är lampan fin, tack för det Eva :) De fick bestämma färgen på överkastet :) Jag tänkte att jag skulle ha sängbord så jag kan använda båda två, men jag har inte hittat några lämpliga ännu, det kanske blir att jag får bygga ett par.
    Loppis Entusiasten

    2015-11-20 | 07:44:18
  • Birgitta säger:

    Så fint överkast! Vilket pyssel....imponerande som vanligt och så kul att skapa en hel rumsinteriör för Barbie :) Du verkar helt klart behöva mer plats för sånt!

    Svar: Det är så roligt att greja med miniatyrer och sådant, det har jag alltid gillat, så visst skulle det vara roligt att få lite mer plats, men jag tror nog att ju mer plats man har, ju mer sprider man ut sig, jag skulle nog behöva ha ett helt "pyssel-hus" :) Det är nackdelen när man hela tiden vill tillverka något :)
    Loppis Entusiasten

    2015-11-22 | 10:17:40
    Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.se

Kommentera inlägget här: