Loppis Entusiasten

i helgen...

...har jag varit på 2 loppisar.
Som vanligt till En Hjälpande Hand först
 
 
Ett stort förstoringsglas med inbyggd lampa 10:-
 
 
 
Ofärdiga Dalahästar kostade 10:- styck, tänkte man kunde hitta på något med dem :)
 
Sedan var det loppis i parken idag.
 
 
2 gamla gardinlängder för 20:-
 
 
Ett Barbie-skrivbord, hm, vad det 10:- eller 20:-, det har jag redan glömt :)
 
 
6 stycken Iittala Kiwi ljuslyktor för 50:- kunde man ju inte låta stå kvar :)
Väldigt fin färg, men det hade varit roligare om det hade varit lite blandade färger.
 
 
Så blev det en 90-tals Barbie. Synd att stjärtfenan var både fult limmad och alldeles avskavd,
men 10:- kunde hon vara värd.
Jag fick hjälp i Barbiegruppen vem hon var, Bubble Mermaid Barbie,
man ska kunna blåsa såpbubblor genom kronan genom att trycka på nederdelen,
så ändrar fenan färg i vatten.
Jag kommer nog att göra någon slags makeover på henne,
för det slitna var inte snyggt.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Anta Snaque säger:

    Numera skulle jag behöva ett sådant förstoringsglas! ;)

    Svar: Jag med, synen är inte den bästa, mina läsglasögon är som flaskbottnar :D
    Loppis Entusiasten

    2015-11-29 | 19:49:55
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.com
  • Birgitta säger:

    Visst ja, hade ju tänkt gå på den där adventsloppisen i Parken. Det glömde jag bort! Kul att du hittade lite saker du ville ha. De där ljuslyktorna måste ha varit ett fynd och kanske det finns någon som vill byta till sig en blå lykta mot en annan färg :)
    Solen tittar fram och det har snöat under natten. Lite mer "påvägmotjul" stämning ger det allt.
    Önskar dig en fin dag!

    Svar: Det vore smart om man kunde byta lyktor med någon. Nu har jag en grå, en ofärgad, en grön och 6 blålila, inte så snyggt tillsammans :) Ja, det var vitare när man tittade ut i morse, jag tror dock att det smälter bort, men det kommer nog mer :) Ha en bra dag du med!
    Loppis Entusiasten

    2015-11-30 | 09:34:24
    Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.se

Kommentera inlägget här: