Loppis Entusiasten

kepsar

Jag hittade ett mönster på en keps från Hemmets Journal i mina gömmor.
Jag har inte den blekaste aning om hur gammalt det är?
 
 
Jag har haft det länge, så mycket vet jag i alla fall.
 
 
 
Jag provade först i svart manschester, men jag gjorde ett "band" runtom,
mellan skärmen och "fluffet" för att den skulle sitta kvar bättre på huvudet.
(den skulle bli till yngsta dottern, och hon åbäkar sig så mycket så alla mössor hamnar på sniskan)
 
Lite i största laget tyckte jag,
så jag gjorde om mönstret lite och gjorde en till...
 
 
 
Nu fick det bli en mindre i ett tyg som var ett kuddfodral i kraftig bomull från Finlayson (loppis).
Nu blev den i minsta laget, hehe.
De funkar ju, så fel är det inte i storleken, men inte exakt som jag skulle vilja ha.
 
Jag ska göra EN till i alla fall, 3:e gången gillt, kanske den blir perfekt? :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: