Loppis Entusiasten

en ny jacka...

...av en duk, ett lakan och en dragkedja från loppis :)
 
 
Jag tänkte redan när jag köpte den här duken i bomullssatin, "Sikirit" av Birgitta Dahlström,
att det skulle bli en jacka.
 
 
 
Synd nog lyckades jag få de flesta blommorna bak.
 
 
 
 
 
Fodret är gjort av ett svart underlakan som jag hittade för en spottstyver, också i bra bomullssatin.
Dragkedjan lät jag vara lite kortare för det är enklare att stänga då, och bättre när man cyklar :)
 
Jag blev ganska nöjd med tanke på att jag ritat mönstret själv,
men några små ändringar blir det nog på nästa jacka.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Birgitta säger:

    Men vad du är duktig! Såååå snygg modell och jättefint tyg! På något sätt blir jackan lite speciell när den är mer mönstrad bak än fram så det ser jag absolut inte som något negativt.
    Från grundmodellen känns det också som om du kan variera jackor i det oändliga med andra tyger, med knappar som knäpps med öglor istället för dragkedja, med fickor och detaljer.
    Den här jackan sätter verkligen igång min fantasi :D

    Svar: tack Birgitta! Ja, nästa jacka gör jag nog lite annorlunda, men det är lättare när man bara kan ändra lite här och där, och slipper göra ett mönster från början. Jag ska ha den här ett tag och känna efter allt som inte blev bra, så kan man göra en bättre sedan :)
    Loppis Entusiasten

    2015-10-06 | 14:13:51
    Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.se
  • Anonym säger:

    Men vilken tjusig jacka!
    Tycker det blev fint med lite mindre mönster fram. Ger en lite sober look.
    Hittar du på mönster själv också?

    Svar: Tack :) Ja, jag knåpade ihop mönstret själv.
    Loppis Entusiasten

    2015-10-06 | 14:44:33
  • Sophie säger:

    Jättesnygg!!

    Svar: Tack :D
    Loppis Entusiasten

    2015-10-06 | 19:08:56
  • Sofie säger:

    Wow! Den är fantastiskt snygg!

    Svar: Tack! :D
    Loppis Entusiasten

    2015-10-07 | 11:26:19
  • Anta Snaque säger:

    Mmm, vilken läcker jacka! Den kan du vara mycket stolt över. Så mysigt att bära en sådan snygging som du själv sytt. Lite mindre blommor fram blev extra stiligt och ovanligt.
    Du är fenomenal på att skapa och fixa!

    Svar: Tack Anta! :)
    Loppis Entusiasten

    2015-10-07 | 14:36:44
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.com
  • Gunnel säger:

    Magiska fingrar! Snygg jacka som du kommer att få mycket beröm för.

    Svar: Tack Gunnel :)
    Loppis Entusiasten

    2015-10-07 | 19:16:35
    Bloggadress: http://www.sockersalt.blogspot.com
  • Carina säger:

    Såå duktig du är på att mönsterpassa och vilken snygg modell ursnygg jacka!!

    Svar: Tack :)
    Loppis Entusiasten

    2019-03-31 | 00:28:33

Kommentera inlägget här: