Loppis Entusiasten

lite loppisfynd

Det blev lite småloppisar här i krokarna idag.
Jag försöker ju att inte släpa hem något onödigt nuförtiden,
men lite saker som inte gick att motstå hittade jag.
 
 
En robust gammal dockstol,
förresten så stabil så även småbarn kan sitta på den. Gratis.
 
 
Danska Reisnertroll, John Nissen, är ett samlatroll ungefär som DAM-trollen.
Nog får man en hundring styck om man säljer dem, fast jag ska behålla dem :)
5:- för båda betalade jag.
 
 
En trästol som ska vara till värmeljus,
men jag ska göra om den till Barbie, 10:-
 
 
Ett gammalt förkläde i fint tyg 10:-
 
 
Lite pyssel-pärlor 10:-
 
 
Dagens bästa ändå, 2 stora bulbvaser för 20:- styck.
Nu har jag 5 bulbvaser, dags att hitta ett bra ställe att ha dem på,
inte det lättaste med en klåfingrig dotter :)
 
 
 
 
 Tillägg:
Så blev stolen
 
 
 
Perfekt Barbiestorlek :)
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Birgitta säger:

    Många fynd! Trollen är hur charmiga som helst och jag måste ju säga att solstolen gör sig mycket bättre som stol till Barbie än som ljushållare!
    Ha en fin söndag!

    Svar: Tack! Ha en fin vecka!
    Loppis Entusiasten

    2015-09-20 | 12:48:49
    Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.se

Kommentera inlägget här: