Loppis Entusiasten

konstnärsdocka

Jag hade bestämt mig för att absolut inte köpa några fler porslinsdockor,
nu när jag rensat bort de flesta hemifrån, men...
Så dök det upp e docka i en fb-grupp som ingen ville köpa.
En handgjord konstnärsdocka som inte var riktigt färdig.
En stor, lite över 60 cm lång.
 
 
 
Jag fick vänta ett tag innan det dök upp någon tillräckligt stor peruk på Tradera,
men till sist kom det en till bra pris. (de kostar 250:- -300:- om man ska köpa en ny fin annars)
 
 
 
Jag har inte limmat fast peruken ifall det skulle dyka upp någon bättre.
Den är ju fin och så, men jag tycker den skulle passa bättre på en äldre flicka,
skulle vilja ha en mer småbarns-peruk samt att det blonda inte klär det bleka ansiktet så bra.
Inte behövde jag sy kläder heller, det gick så bra med babykläder från loppis :)
Hon hade målade ögonfransar, men jag satte dit riktiga också, tyckte det blev finare.
Nu ska jag hålla utkik efter en fin barnmössa i jeanstyg,
mest för att hon inte ska bli dammig i håret :D  (det har mina andra stora dockor också)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Anta Snaque säger:

    Vilket sött ansikte hon har! En lite allvarlig och fundersam liten tjej. Och nu med hår och kläder blev hon ju ännu sötare. Jättefin!
    Helena, du är en fantastisk dockdoktor!
    Trevlig helg!

    Svar: Tack Anta! Det var inte mycket jag behövde göra åt henne, men visst blir det skillnad med lite hår och kläder :) Ha en fortsatt trevlig helg du med!
    Loppis Entusiasten

    2016-04-02 | 19:20:10
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.com
  • Birgitta säger:

    Hon har ett så fint ansikte!....och jag tycker hon passar alldeles utomordentligt i det där ljusa lockiga håret, men jag är ju ingen dockkännare som du. Har ju liksom inte så mycket att jämföra med :)
    Att bara gå och titta på alla dina dockor i loppisen är som en härlig upplevelse oavsett om man är intresserad av dockor eller inte och allt du får i din hand får en så kärleksfull omvårdnad så varje docka liksom får en ny själ. Roligt att se!
    Ha en fin söndag!

    Svar: Tack Birgitta! Ha en bra vecka!
    Loppis Entusiasten

    2016-04-03 | 11:28:32
    Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.se
  • Anne Marie Niemi säger:

    Hon blev bedårande!!

    Svar: Tack :)
    Loppis Entusiasten

    2016-04-03 | 12:50:24

Kommentera inlägget här: