Loppis Entusiasten

lite shoppat idag med

Jag handlade lite på ABB-loppiset också
 
En vas från Tilgmans för 10:-
 
 
En bulb-vas för 40:-
 
Jag har gallrat ut en massa vaser för att jag hade för många, nu köper jag hem fler hehe :)
 
 
5:- styck för Import-märkta miniatyrvaser.  Nu i närbild ser jag att en är limmad,
äsch, gör inte så mycket när det är till Barbies vas-samling :D
 
 
Så blev det även idag några 10:- dockor...
 
 
...och en halv pappkasse med blandat smått.
 
Det är ju så när man står och rotar i en låda, om det finns något intressant i Barbie-väg,
man orkar inte länge, allt är huller om buller, blandat med oväsentligheter,
så frågar man hellre om man kan ta allt och gå igenom hemma. Oftast vill de bli av med det :)
 
Att man sedan får slänga en del får man räkna med. Nog för att jag sällan slänger något,
men delar av trasiga leksaker, eller plastgrejer som man inte vet vad det är, där går gränsen :)
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Birgitta säger:

    Så kul att du gjorde lite fynd i helgen!
    Det suger i min loppistarm då och då, men än så länge har jag stålsatt mig ganska bra. En runda på något loppis kan det bli någon gång när jag vill fly från verkligheten en stund, men det är inte lika roligt att köpa något då vårt hus är i byggkaos och mera i behov av rengöring än pyntande. Får njuta av det du hittar på dina rundor istället :)
    Solen strålar. Ha en fin dag!

    Svar: Jag skulle nästan behöva ha ett loppis-uppehåll egentligen. Man försöker att inte köpa något onödigt, men alltid är det något som följer med hem. Det hjälper inte att rensa när det helat tiden tillkommer något. Även om jag handlar mindre, så skulle det behöva vara ÄNNU mindre, men det är inte lätt när fina saker nästan inte kostar någonting. Men,men, jag är nog inte redo för loppis-uppehåll, tänk vilka saker man kan missa :)
    Loppis Entusiasten

    2016-04-11 | 08:50:38
    Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.se

Kommentera inlägget här: