Loppis Entusiasten

loppat i veckan

Det har blivit lite loppisshopping
 
 
En tung vas (eller skål?) i serien TONA av Bengt Orup, Johansfors glasbruk (omärkt).
Jag har länge velat haft något ur serien så det var ett kul fynd för 50:-
Det finns jättesnygga höga smala vaser i serien, hoppas att jag hittar någon sådan också.
 
 
60:- fick jag betala för Anna Ehrners ljuslykta "Brick",
men jag har 3 stycken sedan tidigare i andra färger, så jag slog till.
De kostar som billigast 199:- nya, så det var okej pris ändå.
 
 
Jag köper ju i stort sett inte Julsaker, men jag kunde inte motstå dessa.
Hon som sålde dem sade att de kallades "Skridskobarnen" ?
Jag hittade dock inte något på google om det, kanske det var något annat namn som hon glömt?
Jag tror att de ska ha olika vintersportsaker i gult på fötterna, som skidor, pulka och liknande,
men som har gått sönder och försvunnit. Bara en gissning
(tändaren med som storleksvisning bara)
 
 
Jättesnygga gamla krukor för 2 :- styck
Jag minns inte riktigt vad de heter eller vilket märke det var, men de är svenska i alla fall.
Jag har några sedan tidigare också
 
 
Några dockor nu igen. 30:- styck
Den vänstra är en gammal Sindy
De 2 till höger heter Betty Teen och är nog 80-tal
Det är rejäla dockor med bra kvalitet på kroppen, men håret är ofta ett skatbo som inte går att fixa.
De här planerar jag att sätta dit nytt hår på.
 
 
Ett Pippi Långstrump påslakan i fin kvalitet från Finlayson köpte jag för 25:-
 
Jag hann bara äga det en liten stund, sedan var det en tjej som ville köpa det :),
så jag sålde det för 25:-  :D (jag har ju ändå inga småbarn)
 
 
Nu kommer saker jag köpte idag på föreningen BRONs loppis
Allt för 50:-
 
 
 
Kitchiga grejer, souvernirer från semesterorter,
plast-ingjutna snäckor och liknande
 
 
Vackra gamla glas av hög kvalitet, vet dock inte vilket glasbruk som gjort dem
 
 
Den här lampkupan har jag satt skruvat upp i taket i källaren,
för att få lite mer ljus än vad den matt vita kupan gav ifrån sig. Det blev ganska bra.
 
 
Och till sist 2 påslakan i den mest exklusiva kvalitet jag någonsin sett.
De är som de gamla linnedukarna med spegelvänt vävt mönster på andra sidan,
tjocka, nyskick, allra ljusaste ljusblå, nästan "is-blå", superfina!
Undrar om det är linne? Ska försöka hitta lite info om dem.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Mormorn säger:

    Så roligt att se att din blogg finns kvar efter mitt lååånga datorlösa uppehåll. Din blogg var den första jag tittade efter. Andra hade försvunnit. Mina små vinsttroll gläder mig varje dag i vitrinskåpet.
    Ha det bra.
    Mormorn

    Svar: Hejsan! Datoruppehåll låter ganska skönt, rogivande :) Det är många bloggare som har börjat med Instagram istället för bloggandet. Jag själv har inte Instagram så jag fortsätter med bloggen ett tag till, jag tycker det är rätt kul ändå :) Ibland blir det lite längre uppehåll, man har inte riktigt tid (eller lust) med några inlägg, men sedan blir det tätare periodvis istället. Ha en trevlig helg mormorn!
    Loppis Entusiasten

    2016-12-08 | 20:35:47
  • Birgitta säger:

    Jag blir alltid så sugen på att gå på loppis när jag ser alla fynd du gjort. Så kul att du hittar kvalitetssaker väl värda att köpa för en billig penning......det är ju så det ska vara på loppis!
    Ha en fin helg!

    Svar: ja, visst är det det som är så bra med loppis, att man kan hitta superexklusiva saker nästan gratis. Det är sådant som de inte förstår, de som bara köper nytt och fnyser åt loppisar, de tror att det bara finns skräp på loppis, synd för dem :D Hopps att du haft en fin helg du med (trots ihärdigt snöande)
    Loppis Entusiasten

    2016-12-09 | 16:45:47
  • Loppisjunkie säger:

    Hej hopp, nu har jag äntligen skaffat mig en loppisblogg jag med. Har kvar madelein.se också men lägger loppisfynden här. Må gott

    Svar: Vad kul! Då ska jag börja kika in där också :)
    Loppis Entusiasten

    2016-12-10 | 19:52:05
    Bloggadress: http://loppisjunkie.blogg.se

Kommentera inlägget här: