Loppis Entusiasten

mera djur

Till sist fick det bli djur sydda i skinn från gamla 70- och 80-talsjackor,
kasserade sedan länge.
 
 
 
 
 
Den här gången målade jag ögon på dem,
inte vet jag om det blev så bra, men man måste ju våga prova :)
 
 
 
 
Det var svårt att sy med skinn i maskinen,
det var svårt att vända skinnet,
det var svårt att stoppa djuret,
och det var helt hopplöst att sy igen det för hand!
 
Ska jag göra några liknande i framtiden så blir det skinnimitation, det är mycket glattare på insidan.
 
 
 
 

Kommentarer

  • Birgitta säger:

    De där kaninerna är bara sååååå söta! Tror att det är öronen jag tycker om på dem :)
    Kan tänka mig att det är svårt med skinn om det är tjockt, måste nog vara en tunn variant.
    Funderade på om du hade sytt dit ögon i glas, men du har ju målat dem.....jättefint!

    Svar: Jag tycker nästan också att kaninen blev finast, men jag har googlat lite, öronen borde sitta något längre fram än mönstret visar, så det ska jag göra en annan gång. Det var ganska tunt skinn, men det som var svårt var att det segade så väldigt i alla moment, kärvt liksom.
    Loppis Entusiasten

    2016-02-09 | 10:01:01
    Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.se
  • Anta Snaque säger:

    Trots svårigheterna blev resultatet fantastiskt. Jättefina djur! Med vackra ögon!

    Svar: Tack Anta! :)
    Loppis Entusiasten

    2016-02-09 | 13:24:08
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.com
  • Rose-Marie säger:

    Oj vilken fart du har på maskinen!
    De är så söta och fina och jag funderade på vilken sorts ögon du använde. Läser då att du målat! Ser ju så riktiga ut!

    Svar: Tack :) De tar inte så lång tid att göra när man kommit på de olika momenten, lite längre tid med skinn dock :)
    Loppis Entusiasten

    2016-02-09 | 13:54:04

Kommentera inlägget här: