Loppis Entusiasten

flashback

Jag har ibland funderat på 3 stycken små dockor som jag och min syster hade för länge sedan,
borde ha varit ca -70-71. Vi lekte mycket med dem, men jag vet inte var de tog vägen.
Jag mindes ungefär hur de såg ut, 3 likadana, men med olika hårfärg i flätor och skarp eyeliner,
men jag har aldrig sett dem senare trots alla dessa dockor jag köpt och sett.
 
Så helt plötsligt dyker en upp på en fb-sida, vilken flashback!
Tänk att det kan vara så roligt att hitta något från bardomen :D
Nu bor hon hemma hos mig. Hoppas att man kan få tag i 2 stycken till med annan hårfärg.
Nu när jag har en så har man ju ett foto och vet märket, PLAYMATES,
så då går det ju att efterlysa i alla fall :)
 
 
 
Jag tog med henne till mina föräldrar, och både mamma och pappa mindes dem väl :D
 
(nu efteråt har jag sett nästan likadana dockor, men märkta Blue Box istället. De är inte lika fina, har inte de mörka eyelinern, utan ser blekare ut. Antagligen är det en annan tillverkare som tagit över tillverkningen för det skiljer i stort sett inget annat)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: