Loppis Entusiasten

hommage a samarkant

Jag är inte så mycket för gamla bonader,
men vissa faller jag pladask för.
Den här har jag velat ha sedan jag såg den första gången, så jag blev glad när jag fick tillfälle att köpa den.
 
"Hommage A Samarkant" av formgivaren, konstnären och grundaren av Södahl Design Danmark 1963,
Hans Jurgen Schöbel
 
 
Den är stor som sjutton,170 x 92 cm och kräver sin plats,
men där i "gästrummet" (förvaringsrummet) hänger den bra :)
Färgerna är egentligen skarpare än fotot visar.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Retrolux säger:

    Den är ju helt fantastisk! Alldeles, alldeles underbar! En sådan hade jag gärna haft!

    Svar: ja, den är lite annorlunda :)
    Loppis Entusiasten

    2016-03-24 | 11:44:36
    Bloggadress: http://www.retrolux.blogg.se
  • Anta Snaque säger:

    Den bonaden var jättesnygg! Förstår verkligen "pladask-fallet". ;)
    Önskar dig och de dina en skön påskhelg med god mat och strålande sol!
    Påskkram från norr!

    Svar: Tack detsamma Anta! Ha en trevlig Påsk!
    Loppis Entusiasten

    2016-03-25 | 00:51:52
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.com
  • Anonym säger:

    Så vacker! *Blir avis*

    Svar: tack :)
    Loppis Entusiasten

    2016-04-02 | 21:35:38

Kommentera inlägget här: