Loppis Entusiasten

inte mycket...

...loppisfynd idag.
Jag har inte hittat knappt något kul den senaste tiden, men det är lika bra,
det är ju röja och rensa jag behöver göra :)
 
 
Det blev i alla fall en blomsterflicka från JIE igen.
Den här var av Ulla Skogh.
Den jag hittade för en kort tid sedan var Elsi Borelius. Jag gillar båda :) 40:-
 
 
Vad ska man nu säga om den här?
En väggtavla föreställande en bil, gjord i keramik och lite spegelglas och signerad Alvar Saari -65
När man tittar noga finns det spritflaskor och tobak i bilen,
vad har han menat, är det en bil med smuggelgods?
 
Den var långt ifrån vacker, men jag blev lite nyfiken vem konstnären var.
 
 
 
Jag kunde inte låta den stå kvar för 20:-,
men jag har inte hittat någon info alls, förutom några enstaka figurer, några lite lattjo katter.
 
Ha en fortsatt trevlig helg!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Katarina säger:

    Hej,
    Alvar Saari var en sprallig och färgstark finsk konstnär och keramiker med en väldigt rolig produktion, skulle absolut finnas på wikipedia! En av hans bästa vänner var Tora Oldenburg, signatur "ToTo" också keramiker och vän till mina föräldrar. Så vi var (jag också) på utställningen din bil visades på. Förutom den bilen du fått tag på gjorde han även "Lyxbilen" som min biltokiga mamma naturligtvis köpte. Jag har den kvar :) hälsningar /Katarina

    Svar: Hej! Men så roligt att få veta! För någon vecka sedan flyttade bilen hem till min granne :) Vi stod då och pratade om att det skulle vara roligt att veta lite om honom, tack! Det skulle vara roligt att se lyxbilen :)
    Loppis Entusiasten

    2017-04-14 | 12:57:12

Kommentera inlägget här: