Loppis Entusiasten

Ljusstake igloo Göran Wärff kosta boda

De brukar kallas både istapp och kantarell,
de här ljusstakarna av Göran Wärff, Kosta Boda som finns i 2 storlekar.
Äntligen har man sett en originalkartong så man vet att det rätta namnet är Igloo.
Ser man bara en ljusstake tycker man kanske inte att namnet passar riktigt.
 
 
 
Men eftersom de är stapelbara så kan man bygga riktigt stort,
kanske en hel Igloo! Fast då krävs det ju VÄLDIGT många ljusstakar, hehe :)
 
 
 
 
 
Jag hittade alla mina under en ganska kort period (fick en av en kompis också :) )
Jag känner att jag gärna hittar fler, tänk vilka glas-skapelser man skulle kunna bygga :)
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Birgitta säger:

    Häftigt! Såna ljusstakar kan jag inte påminna mig om att jag någonsin sett.....förrän nu då. Vad brukar de ligga i för prisklass? Alltid roligt att spana efter något man vet att någon annan samlar på även om man inte gör det själv. Kan ju vara så att man ramlar över ett fynd :)

    Svar: Det är nog en sådan grej som man inte riktigt lägger märke till om man inte vet vad det är, jag har inte heller "sett" dem tidigare. Jag betalade nog mellan 10:- - 60:- tror jag, minns inte riktigt. På tradera såg jag för 100:-, men jag tror inte den fick något bud. Det blir ju alltid dyrare med frakter då också när man ska köpa på nätet så det har jag inte gjort, bara loppisfynd :) Du får gärna hålla ögonen öppna på sådana åt mig, det gör inget om de kostar 100:- heller om man slipper frakterna.
    Loppis Entusiasten

    2016-03-30 | 13:49:19
    Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.se

Kommentera inlägget här: