Loppis Entusiasten

batik

Jag köpte det här batiktyget billigt för ett bra tag sedan.
Det har bara legat i något år, visste inte riktigt vad jag skulle sy av det,
men nu har det i alla fall blivit en jacka.
 
Tyget är nog äldre för det är ganska smal bredd på det,
men jag vet inte alls när någon har färgat in batiken för det är ju liksom tidlöst.
Jag gjorde den lite rymligare än den förra jackan, så man kan ha tröja under när det blir lite kallare.
Lite för stor blev den kanske, men det är rätt skönt med lite rörelse-vidd när man ska cykla och så :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Anta Snaque säger:

    Snygg jacka i fina färger.
    Har du sett de danska programmen "Gammalt, nytt och bytt" om återbruk som SVT2 sänder flera gånger per vecka kl. 19:00? De handlar om att ta vara på ALLT möjligt, från gamla fönster och dörrar till barnkläder och PET-flaskor och ge dem "nya liv". Jättekul att se! Idag sändes del 9 av 16.
    Programmen finns att se på SVT Play - har just kollat. :)

    Svar: Tack för tipset! Det tror jag inte att jag har sett någon gång, det måste jag kolla in :)
    Loppis Entusiasten

    2016-05-24 | 23:33:31
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.com
  • Birgitta säger:

    Så snygg jacka!.....och en extra tröja lär nog behövas nu när nordanvindarna friskar i igen och temperaturen knappt når upp till 10 strecket!

    Svar: Tack :) Ja, det växlar verkligen nu! Superhett ena dagen och kallt nästa dag. Nä, nu vill jag att det ska vara fint ute :)
    Loppis Entusiasten

    2016-05-25 | 10:21:59
    Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.se
  • Rose-Marie säger:

    Fin jacka! Vad duktig du är med att sy!

    Svar: Tack :)
    Loppis Entusiasten

    2016-05-27 | 17:58:10
  • sophie säger:

    Så snygg och vilket härligt tyg!

    Svar: Tack :)
    Loppis Entusiasten

    2016-05-28 | 11:44:26

Kommentera inlägget här: