Loppis Entusiasten

nya katalogen

 
 
Det är alltid lika spännande när den nya katalogen SPARKÖP kommer,
det finns så otroligt mycket grejer som man inte alls visste att man behövde!
 
 
 
 
Jag vet inte hur jag har klarat mig utan den här undulaten som kvittrar när den känner av att något låter,
t.ex om en dörr smäller igen.
Klart man vill få den härliga känslan av att befinna sig i en exotisk regnskog :D
 
 
 
 
Tänk så vacker med små fylliga blommiga tygbollar i slutet på alla bordsben och stolsben!
får se...49:- för 4 stycken...det blir 297:- bara för köksstolarna, hm, nej, har inte råd, det blir så dyrt :D
 
 
 
Ååh, självlysande blommor har jag alltid önskat mig :)
 
 
Den här makapären gör så att en halv avacado håller sig längre!
Den ska jag helt klart skaffa mig (trots att vi aldrig har haft en avacado hemma :))
 
Nej, skämt åsido,
någon enstaka gång har jag beställt någon pryl och faktiskt varit nöjd också,
men det allra mesta i katalogen tror jag faktiskt att man kan klara sig utan :D
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Elin säger:

    Tänkte fråga dig: en vän till mig vars föräldrar nu gått bort rensar ut deras hus och står då med 'massa' (jag vet inte hur mycket) kläder och stuvar/tyg från 60-&70-talet. Har du nån aning om var man kan hitta nån som tar hand om sånt? Textilierna finns i Västerbotten. Förklara gärna för en som inte har Facebook :) Vet inte ens vad jag ska googla!

    Svar: Hej! Många säljer i tyg-grupper på facebook eller på Tradera. Då kommer sakerna "rätt", till de som verkligen uppskattar det, är rädda om det och betalar då ofta rätt bra också, men det är också ganska jobbigt att sälja. Det är noga med mått, hur skicket är, det ska packas och skickas o.s.v. Vill man skänka bort det, eller sälja för en billigare slant, skulle jag nog sätta ut någon liten annons lokalt eller i tidningen för att komma till rätt person som verkligen vill ha det och uppskattar det. Nackdelen med att skänka till ett loppis bara, är att de kanske inte alls bryr sig nämnvärt om det, kanske tycker det är "gammalt skräp" och sedan kastar bort det, allt för vanligt tyvärr. Vissa gamla tyger kan vara riktiga rariteter som verkligen inte bör kastas, men det behöver vara riktiga tygsamlare för att veta vad som är värdefullt så det är inte helt lätt :)
    Loppis Entusiasten

    2016-05-18 | 21:17:15
  • Anta Snaque säger:

    Hur i all världen har jag klarat mig utan den katalogen??? Jag fattar det inte! :)

    2016-05-19 | 00:36:45
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.com
  • Elin säger:

    Tack för ditt svar! Ja en lokalannons kanske vore nåt.. Man vill ju inte att sånt kvalitetsarbete som det oftast är bara ska förfaras!

    2016-05-19 | 13:30:21
  • Birgitta säger:

    Det är egentligen helt sanslöst hur mycket saker som tillverkas och som man kan fundera på nyttan av! Lysande blommor, små blommiga möbeltassar och avokadoförvarare i plast....håller med dig, jag klarar mig bra utan det :)

    2016-05-19 | 22:46:09
    Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.se

Kommentera inlägget här: