Loppis Entusiasten

sydde lite

I Barbieringen hade de en lite rolig tävling.
Den gick ut på att alla de som var med fick likadant tyg,
en liten bit av vardera, ett mönstrat tyg och ett enfärgat tyg som matchade,
sedan skulle man sy kläder till Barbie.
Man skulle inte tävla om vem som sydde bäst/snyggast,
utan när alla sytt skulle man gissa VEM som hade sytt de olika plaggen,
hur svårt som helst!
Jag kände inte till de personer som var med (bara några få)
och jag visste inte vilka som gillade att sy,
så det blev bara en massa gissningar, men en jätterolig ide i alla fall :)
Det här var mitt bidrag.
 
 
Alla bidragen var otroligt bra gjorda tyckte jag,
helt över förväntan, de var jätteduktiga att sy allihop!
Om det är någon av er som är med i Barbieringen, gå in och kika!
 
 
 
 

Kommentarer

  • sophie säger:

    Så fint jag fattar inte hur man kan sy så smått! Själv är jag inte alls bra på att sy men det är alltid kul se andra förvandla tyg till kläder!

    Svar: Tack :)
    Loppis Entusiasten

    2016-05-11 | 15:55:19
  • Birgitta säger:

    Vilken rolig idé! Undrar om det är så att man skaffar sig ett "signum" så man lär sig känna igen någons stil efter ett tag? Du gör många olika kreationer, men den hattmodell som Barbie till vänster har känns på något sätt som du :-)

    Svar: Ja, jag tror nog säkert att man kan lära sig att känna igen någons stil om man sett ett flertal plagg. Jag hade knappt sett någon som sytt tidigare i Barbieringen så jag visste inte alls, men en som jag känner igen gissade jag rätt på i alla fall, och hon gissade rätt på mina :)
    Loppis Entusiasten

    2016-05-12 | 08:10:24
    Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.se

Kommentera inlägget här: