Loppis Entusiasten

loppis en torsdag

Ja, det hör inte till vanligheten. Jag skippade lapptäckskursen och följde med en bekant till Köping, där vi hann med 3 loppisar
 
 
 
En sådan skum och konstig vas att jag inte kunde låta bli att köpa den.
Jag kan inte heller tyda stämpeln, inte ens med luppen 20:-
 
 
Ljuslyktor från Royal Krona, 5:- styck
Kolla in fram på den till vänster, alldeles för brett mellan "bladen".
Fel i tillverkningen, men annars hel.
 
 
Precis exakt en sådan här docka fick jag när jag fyllde 2 år anno 1966.
Även min har ny tygkropp. Jag har sett en på Tradera en gång, den hade också ny tygkropp :)
Original är de gjorda i tunn viscose, så det är inte konstigt att det brakar.
De är väldigt lika Sköldpaddsdockorna, men det är något annat för de är omärkta. 45:-
 
 
De här låg i påsar så man såg inte skicket på dem.
De var helt okej, men gamla Sindy längst till vänster är en plastig kopia.
Den söta längst fram ser bara gammal ut, men är från 2007.
Det var en samling med figurer från Trollkarlen från OZ från Mc Donalds, det här är Dorothy
Mme Alexander är tillverkare
(tur man får lite info i Barbiegruppen, de kan allt ;) )
 
 
Jag har redan 2 stycken Pocahontas, men jag kunde inte låta bli,
jag har ju ändå en pocahontas-klänning över hemma :)
Den lilla är Lundby dockskåpsdocka som behöver något nytt att sätta på sig tror jag. 2:-
 
 
 

En gammal Sköldpaddsdocka, gissar på 60-tal, alldeles lortig och utspökad i fula kläder.
Jag har en likadan i originalkläder så jag vet hur hon ska se ut :)
 
 
Tupperware Quick Chef 30:-
(Googlade fram att de kostar 639:-)
 
 
Och till sist blev det en askkopp för 25:- bara för att...
 
 
...jag hade den här vasen :D
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Birgitta säger:

    Vilka fynd du gör! Jag ska leta efter en tupperware bunke med galler i botten som är jättebra till sallad. Jag köpte min för många år sedan och skulle vilja ge en till yngsta sonen som säger att hans sallad alltid blir sladdrig och oaptitlig i kylskåpet.
    Många dockor att ta hand om :) Du visar väl lite efter bilder sen? Det är alltid lika roligt att se vilken förvandling det blir!
    Ha en fin första advent!

    Svar: Jag tror jag vet vad du menar för bunke. Både mamma och jag har en sådan, rätt stor och rund med löstagbart galler. Den heter något med sallads....jättebra till kokt potatis också :) Det blev en hel del dockor (+att jag handlat en hel del på Tradera :) ) Jag visar sedan! Ha en trevlig advent du med!
    Loppis Entusiasten

    2016-11-25 | 11:57:24
  • Britt-Marie säger:

    Oj vad många dockor du hittade :) Nu har du en del att göra med kläder och frisyrer.

    Svar: Ja, nu har man att göra ett tag :)
    Loppis Entusiasten

    2016-11-25 | 18:24:06

Kommentera inlägget här: