Loppis Entusiasten

lördagsloppisshopping

Ja, det blev lite handlat i lördags med.
(den här veckan har jag släpat hem liiite för mycket :D )
 
 
En stol gjord av klädnypor kan man ju inte motstå när det den passar till Barbie 10:-
Jag ska måla om den och klä om tyget
 
 
Samma när det gäller miniatyrer av alla de slag, det köper man när det dyker upp.
Oftast lägger man ju bara det i lådan ett tag.
Det blir när man gör om i Barbieskåpen som man rotar vad man har fått tag i sedan sist :)
 
 
Om inte de här ljusstakarna hade varit märkta så hade jag nog inte gissat på Alsterfors.
Kul att de stod kvar en timme efter att de öppnat loppiset, 20:- styck, signerade Po Ström
Det var ett par fula knöggliga värmeljus i dem som liksom kamofuerade dem :D
 
 
Röd FUGA Orrefors skål 15:-, fint fynd, nu har jag 2 storlekar
 
 
Iittala snapsglas för 10:- styck
Så bra när det dyker upp i min serie Kalinka. Inte så ofta man använder snapsglas,
men de står fint i vitrinskåpet ändå :)
 
Hoppas att ni har haft en fin 1:a Advent!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Anta Snaque säger:

    Gungstolen, så gullig. Härlig fantasi hos den "möbelmakaren". :)
    Miniatyrer är jag svag för (har alltid varit), trots att jag inte har några Barbie att "ge" dem åt.
    Jag har en likadan Fugaskål, köpt någon gång på 1960-talet.
    Snygga glas, ser vackert isiga ut.

    Svar: ja, miniatyrer är kul. Även om man inte har dem till Barbie så kan man samla dem på någon hylla eller så, det är rätt många som har så.
    Loppis Entusiasten

    2016-11-27 | 22:15:33
    Bloggadress: http://www.antasnaque.blogspot.se

Kommentera inlägget här: