Loppis Entusiasten

gammalt projekt

Jag hittade den gamla tidningskorgen i källarboden,
det var ju länge sedan jag skulle fixa den.
 
 
 
Jag hade redan tagit bort det trasiga och broderat nytt tyg som jag skulle sätta dit,
men sedan hade det bara blivit liggande, så jag fixade det i helgen.
 
 
 
Insidan är fodrad med svart tyg.
Egentligen vet jag inte varför jag lade ned en massa jobb på att brodera fåglar och blommor,
det hade blivit bra med ett tyg bara, men nu är det gjort i alla fall.
Jag har inte den blekaste aning om åldern på den här.
Lortig, trasig och medfaren, ser gammal ut, men den kan vara gjord i gammal stil och misskött bara, förfallet kan gå snabbt även på en modern grej, så jag får leva i ovisshet :)
 
 

Kommentarer

  • Anta Snaque säger:

    Men oj, så fin! Broderiet blev som pricken över i. Och kringelkrokarna på sidorna om fågelmotivet går igen i smidets kringelkrokar. :) Jättesnyggt!!!

    Svar: Tack Anta! Det var nog kringelkrokarna som gjorde att jag tog det mönstret, tyckte också de matchade lite. Jag tror att det skulle vara på en kudde egentligen, jag fick ändra mönstret på ovansidan där det inte fick plats några krusiduller :)
    Loppis Entusiasten

    2016-09-12 | 17:40:55
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.se
  • Birgitta säger:

    Vilken fin korg! Alldeles för fin för lortiga trycksvärtetidningar....garn skulle jag kunna tänka mig. Många fina garnnystan med stickor i :)
    Kram till dig!

    Svar: Ja, det blir nog lite lortigt av trycksvärta, det har du rätt i :) Just nu förvarar jag plastkassar i den. Det blir nog som flertalet korgar, man använder den till lite allt möjligt kanske :)
    Loppis Entusiasten

    2016-09-13 | 10:23:43
    Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.se

Kommentera inlägget här: