Loppis Entusiasten

lite lördags-shopping

Idag blev det bara en liten snabb sväng in på det vanliga lördagsloppiset,
för sedan bar det iväg till Kolbäck där det var "Kolbäcks Kolifej" =marknad.
(så passade vi på att besöka loppisarna i Kolbäck förstås :))
 
 
2 små skålar i serien "Sticka" från Elme glasbruk. 5:- styck
 
 
En tung,bastant olivgrön vas märkt Italy och några siffror.
Det kunde nog vara Bitossi gissade jag.
Efter lite googling så verkade jag ha rätt denna gång, så 30:- var ett bra pris
 
 
Så till Kolbäck.
Den här skålen fick jag slanta upp 70:- för, men det gjorde jag gärna.
Jag har 2 stycken grå skålar i den här serien, som jag så förargligt har glömt vad det är.
Jag hade det uppskrivet, men lappen har jag vimsat bort :(
Det är inte pressglas som man kan tro vid första anblicken,
utan en mycket vacker yta med slipat i botten. Jag är inte så duktig på tekniker att göra glas,
men kanske är det blåst i form, eller centrifugerat i form,
eller nåja, jag vet inte, fint i alla fall, jag älskar formen på dem :)
 
(hette nog något med "diamant" eller "brillliant..?)
 
 
Det passar väl bra att köpa en ljuskrona av Arthur Pe Kolbäck på marknaden i Kolbäck? :)
Superglad för det finfina priset 60:-
 
 
De här Bratz-dockorna såg jag redan förra gången jag var på loppiset i Kolbäck.
Jag samlar inte på dem, men den här gången fick de följa med hem ändå,
de ska inte behöva ligga där lortiga, klippta, utan kläder och skor,
bättre att göra iordning så kanske någon tycker om dem igen :)
 
 
Det här köpte jag inte.
Det var en bekant som har köpt det på loppis till mig :)
Så snällt!  Lite fix bara så blir det nog bra :)
 
Ha en fortsatt trevlig helg!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Birgitta säger:

    Tror aldrig att du blir sysslolös så länge det finns saker att "rädda" och saker att samla på :) Brukar tänka på dig när jag ser figurer, vaser och skålar på loppis som ser ut att vara designade även om jag själv inte har den minsta kunskap om sånt, för att inte tala om att man skulle vilja köpa rufsiga tuffsiga dockor och ge dem till dig så de blev omhändertagna. Det är ju en fröjd att se något få nytt "liv" i dina händer :-)

    Svar: Du har nog så rätt, jag kommer nog aldrig att kunna sluta att "rädda"saker :D Tack för trevligt sällskap till Västerås, Returbolaget var verkligen sevärt!
    Loppis Entusiasten

    2016-09-04 | 10:38:01
    Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.se

Kommentera inlägget här: