Loppis Entusiasten

av en gardinkappa

Jag köpte den gamla gardinkappan på fb med tanke på att den skulle passa till en sak.
 
 
Lite maskeradkläder till Barbie...
 
 
 
och till Sindy...
 
 
Eftersom jag ville ha mycket "råa" kanter utan sömmar så har jag strykit på vliceline på baksidan på nästan alla delar, då fransar sig inte tyget och man kan klippa lite som man vill :)
Det är ett bra sätt till lite speciella tygtryck som det här, eller om man ska sy riktigt smått, t.ex dockskåpsdockor eller liknande, man slipper fålla och sicksacka :)
 
 
 
 
 
 
Ha en trevlig Vaborg och 1:a Maj

Kommentarer

  • Anta Snaque säger:

    Fantastiskt, som vanligt! Du har en underbar fantasi!
    Visst är det kul att hitta "saker" - tyger och annat - som genast man ser dem ger idéer om nya användningsområden? Jag försöker alltid att se prylar i ett nytt sammanhang. Det är både utmanande och spännande. Man vet aldrig riktigt vad slutresultatet blir. :)
    Fortsatt trevlig helg!

    Svar: Ja, ibland kommer en ide av någon liten sak bara, rätt kul faktiskt :D
    Loppis Entusiasten

    2017-04-30 | 16:20:16
    Bloggadress: http://www.antasnaque.blogspot.se
  • Birgitta säger:

    Vilka häftiga kreationer!!! Tänk att du kan trolla fram något så vackert av en gammal gardinkappa som inte ser mycket ut för världen i sitt originalskick! Jag är imponerad :-D
    Ha en fin helg.....sooooolen skiner!

    Svar: Tack Birgitta! Ha en fin helg du med, hoppas att vädret håller i sig, det har varit strålande idag :)
    Loppis Entusiasten

    2017-05-13 | 13:27:53

Kommentera inlägget här: